پنجم مرداد اراک یکی از عناصر هویتی استان مرکزی است

پنجم مرداد اراک یکی از عناصر هویتی استان مرکزی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین بزرگداشت روز ایثار و مقاومت اراک با عنوان «پنج پنج» در مصلی بیت‌المقدس اظهار داشت: پنجم مرداد ماه روز ایثار و مقاومت و پایداری اراک است و این شهر ۲۰۷ شهید والا مقام در این روز در دفاع مقدس، عملیات رمضان و مقابله با گروهک منافقین در عملیات مرصاد و ۸۷ شهید از جامعه صنعتی و کارگری برای دفاع از انقلاب و اسلام اهدا کرده است.

استاندار مرکزی افزود: تقارن روز ایثار و مقاومت اراک با ماه شهادت و پایداری اصحاب سیدالشهدا (ع) در کربلا و عاشورای حسینی رویداد بسیار مهم و برجسته ای است.

وی ادامه داد: این تقارن نشان از این دارد دفاع در مقابل دشمنان ادامه دارد و اگر چه دفاع نظامی تا حدود زیادی کمرنگ شده ولی در عرصه‌های دیگر این دفاع ادامه دارد و جنگ تمام عیار و همه جانبه با جبهه باطل قرار داریم.

مخلص الائمه تاکید کرد: پنجم مرداد اراک از عناصر هویتی استان مرکزی است و به عنوان یک افتخار و حماسه بزرگ در تاریخ ماندگار شده و توجه به مؤلفه‌های هویتی، جامعه را به توسعه و پیشرفت می‌رساند.

وی افزود: هر موجودیت زنده ۲ شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد که اگر موجود، یک اجتماع، جامعه و ملت باشد یک شاکله مادی و ظاهری دارد که به آن شال که مادی گفته می‌شود، اما این جامعه و موجود زنده یک شاکله معنوی هم دارد که به عنوان هویت نام دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر مؤلفه‌های هویتی یک جامعه قدرتمندتر باشد، هر چه در مؤلفه‌های مادی دچار نقصان باشد، جبران می‌شود و پیشرفت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران مقتدر، استان مرکزی و شهر اراک سرشار از مؤلفه‌های هویتی است، گفت: «پنج پنج» با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.

مخلص الائمه افزود: برای بزرگداشت روز پنجم مرداد (پنج پنج) اراک، کارگروهی قبل از سال ۱۴۰۲ با حضور همه ارکان مرتبط با این موضوع برای راهبری برنامه‌های آن تشکیل و بالغ بر ۴۰ کلان روایت تعریف شده و امروز (چهارشنبه) منتهی به برگزاری یک برنامه جامع و اجتماع عظیم شد.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و کارخانجات متعددی در برگزاری این آئین همکاری دارند و امید است سال آینده، گام‌های بلندتری برای مناسبت‌های هویتی دفاع مقدس این استان و شهر اراک برداشته شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: باید مؤلفه‌های هویتی دفاع مقدس مورد توجه جدی قرار گیرد تا ارزش‌های این دوران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل شو و یاد و خاطره شهدا که نقش مهمی در حفظ آرمان‌های انقلاب داشتند، حفظ شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.