جانمایی 30 دوچرخه در خانه‌های دوچرخه‌سواری بلوار ارم

جانمایی 30 دوچرخه در خانه‌های دوچرخه‌سواری بلوار ارم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز خانه‌های شماره "یک" و "دو" مسیر دوچرخه بلوار ارم با حضور سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی همدان، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری، شهردار منطقه سه و دیگر مدیران شهری بازگشایی شد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان در این مراسم با بیان اینکه فاز اول طرح خانه‌های دوچرخه با بازگشایی خانه‌های «یک» و «دو» در مسیر بلوار ارم با ۱۰ میلیارد ریال انجام شد اظهار کرد: در این فاز ۳۰ دستگاه دوچرخه برای استفاده همشهریان جانمایی شده است.

امیر بهرامی‌شرافت با بیان اینکه فاز اول این خانه‌ها قبلا توسط مشاور مطالعه شده بود و زیرساخت آن آماده شد گفت: قصد داریم فاز دو و سه را هم راه‌اندازی کنیم که سه مسیر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به ضرورت استفاده از حمل و نقل سبک در شهر در راستای هوای پاک عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد حمل و نقل برخی از کشورها به حمل و نقل سبک اختصاص دارد دردحالی که این میزان در کشور ایران زیر دو درصد است و آن هم بیشتر متعلق به شهرهای کویری و مسطح است.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با بیان اینکه قصد داریم حمل و نقل سبک را تقویت کنیم و فاز اول بیشتر جنبه گردشگری و ورزشی دارد گفت: در فاز بعدی گرایش به سمت حمل و نقل خواهد بود و امیدواریم درصد بالایی از سمت حمل و نقل سبک محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رشد شهرنشینی و جمعیت شهری از یک سو و افزایش عبور و مرور ساکنان با وسایل‌ نقلیه از سوی دیگر مشکلات بسیاری را در سیستم حمل و نقل ایجاد کرده که برای کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا طرح‌هایی توسط سازمان مدیریت شبکه حمل و نقل شهرداری اجرا خواهد شد که می‌توان به توسعه و ترویج حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه اشاره کرد.

بهرامی‌شرافت توسعه و ترویج حمل و نقل پاک با استفاده از دوچرخه را یکی از برنامه‌هایی دانست که با آن می‌توان تا حد قابل توجهی آرامش را به سیستم حمل و نقل و عبور و مرور شهری بازگرداند.

وی بیان کرد: درصدد احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در همدان هستیم و بر این اساس، دو ایستگاه دوچرخه‌سواری در مسیر بلوار ارم بهره‌برداری شد و در آینده نیز مسیرهای دیگری انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز ضمن قدردانی از اقدام شهرداری اظهار کرد: امروز ۳۰ دستگاه دوچرخه تحویل خانه‌های دوچرخه همدان شده و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ توسط مدیریت شهری، ضرورت دارد فرهنگسازی در استفاده از حمل و نقل سبک بیشتر شود.

فرخ جمالی با بیان اینکه امیدواریم استفاده از دوچرخه مستمر در طول هفته انجام شود گفت: در همدان به خاطر برخورداری از آب و هوای مناسب به ویژه در این فصل از سال، راه‌اندازی پویش استفاده از دوچرخه در شهر مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: دوچرخه‌سواران حتما در استفاده از دوچرخه مراقب خود و عابرین پیاده باشد تا تا خطری متوجه آنها نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی همدان نیز با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های دوچرخه و استفاده از حمل و نقل سبک در شهر یکی از اقداماتی بود که ابتدای شورا مورد توجه اعضا قرار گرفت اظهار کرد: این اقدام در راستای کنترل ترافیک مورد توجه بوده است.

سعید شهابی‌ با اهمیت به کاهش معضل ترافیک در سطح شهر با استفاده از حمل و نقل سبک گفت: استفاده از دوچرخه در بلوار ارم هزینه‌ زیادی بر عهده مدیریت شهری گذاشت و می‌طلبد فرهنگسازی در استفاده از آن نیز توسط سایر دستگاه‌ها انجام شود.

وی با تاکید به اینکه امروز به ورزش دید تفریح داریم اماباید نگاه ما به آن تغییر کند و سبک زندگی شود خاطرنشان کرد: امروز مدیران شهری در این مراسم شرکت کردند و پیشقدم استفاده از دوچرخه شدند که امیدواریم بقیه ادارات هم پای کار بیایند و حداقل یک روز در ماه را با دوچرخه سر کر حاضر شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی همدان در پایان از سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان نسبت به این اقدام قدردانی کرد.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.