اتحادیه‌های کارگری اصلی‌ترین ذی‌نفعان مراقبت‌های بیمه‌ای و درمانی

اتحادیه‌های کارگری اصلی‌ترین ذی‌نفعان مراقبت‌های بیمه‌ای و درمانی

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، این تشکل از تصویب قطعنامه روز جهانی بیمه و مراقبت‌های پرستاری و درمانی (Care) استقبال کرده است.

قطعنامه تشکل جهانی ITUC، در روز جهانی بیمه و مراقبت‌های درمانی (Care) برای تسریع سرمایه‌گذاری کشورها در بخش اقتصادِ بیمه‌های درمانی توصیه‌های مفصلی را مطرح کرده است.

هدف روز جهانی بیمه و تامین اجتماعی نزد سازمان ملل متحد، افزایش آگاهی در مورد اهمیت مراقبت از بازنشستگان و بیماران و نیاز به سرمایه‌گذاری در اقتصاد بخش بیمه‌ای است. این شعار منعکس کننده خواسته‌های اصلی اتحادیه‌های کارگری نیز هست.

ایجاد مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی و پرستاری از بازنشستگان در مراکز سالمندان با کیفیت و افزایش قدرت نمایندگی کارگران و کارکنان بخش مراقبت و پرستاری در دستور کار بسیاری از اتحادیه‌ها است.

ارتقای گفتگوی اجتماعی و استانداردهای کار سازمان جهانی کار نیز در این حوزه اهمیت ویژه دارد. اتحادیه‌ها از طریق بنیاد زنان سازمان ملل، سازمان جهانی کار و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد یا همان (OHCHR) تلاش می‌کنند که به تحقق اهداف خود در این حوزه برسند.

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC گفت: به رسمیت شناختن، کاهش و توزیع مجدد کار در حوزه مراقبت‌های درمانی و پرستانی از بازنشستگان و… به صورت رایگان در همه کشورها حق بازنشستگان و از کارافتادگان است که باید از طریق مذاکره جمعی و گفتگوی اجتماعی بدست آید.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.