جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد

جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح چهارشنبه در جمع فعالان قرآنی اظهار کرد: تصویر عزاداری مردم زنجان گویای اهتمام و احترام مردم به قرآن و اهل بیت (ع) است و این جمعیت عظیم ارادت خود را به مکتب اسلام نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه احترام به قرآن باید جلوه مشعشع و موقری داشته باشد، تصریح کرد: باید ظرفیت‌هایی فراهم شود که مردم بتواند این احترام را به طرق مختلف به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی، معرفت قرآنی و زندگی قرآنی باید در جامعه تعبیر و حاکم شود، عنوان کرد: بودجه‌های قرآنی اندک است و این مطالبه درستی است که در سطح کشور باید اهتمام به قرآن افزون‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فرهنگی دخالتی در امور مالی و توزیع اعتبار ندارد، ابراز کرد: مسائل مالی با سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت است.

حجت‌الاسلام قمی به تحلیل‌های سیستمی درست تأکید کرد و گفت: جذب نیروها در ادارات و سازمان‌ها مستلزم تأمین ساختمان، امکانات و سایر موارد است و اندک بودجه‌ها صرف نیروی انسانی می‌شود به همین منظور سعی کردیم به سمت سبک‌سازی و چابک‌سازی سازمان برویم.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها می‌توانند برای ترویج این فرهنگ، به نام هر شهید استان یک جلسه قرآنی داشته باشند، بیان کرد: ظرفیت فرهنگی قرآنی استان زنجان این را می‌طلبد که جلسات خانگی قرآن بیشتر شود و در برخی مناطق برنامه‌هایی با عنوان هر مسجد یک پایگاه قرآنی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه اهتمام قرآنی در مسجد بیشتر شود، یادآور شد: اصل جهاد تبیین توجه به رویکرد قرآنی و اسلام ناب است و نمی‌شود کسی بهره‌مندی از معارف قرآن نداشته باشد و جهاد تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ مختص روحانیت نیست و یک شأن خاصی از آن به این قشر اختصاص دارد، افزود: در حوزه علمیه، تبلیغ و روحانیت مسئله شماره یک تبلیغ است اما ماجرا در همین قشر خلاصه نمی‌شود و همه مردم باید مبلغ اسلام باشند و در این تزکیه معرفتی، قرآن باید حاکم باشد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه باید نوجوانان و بانوان را در امر قرآن جدی بگیرید، ادامه داد: بروز روایت قرآنی در فضای رسانه کم است و باید بعد رسانه‌ای زحمات فعالان قرآنی برجسته شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.