همکاری‌های اقتصادی مصر و ازبکستان توسعه می‌یابد

همکاری‌های اقتصادی مصر و ازبکستان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «منصوربیک قیلیچ اف» سفیر ازبکستان در «قاهره» با «محمد یوسف» مدیر اجرایی انجمن کارآفرینان مصر دیدار و تاسیس شورای بازرگانی کارآفرینان دو کشور و همچنین برگزاری نشست‌های بازرگانی در ازبکستان و مصر را بررسی کردند.

رئیس انجمن مصر به عنوان ناظر بین المللی از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری که در 9 ژوئیه برگزار شد، از ازبکستان بازدید کرد.

وی با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان و سایر سازمان‌های تخصصی دیدارهای موثری را برگزار کرده است.

محمد یوسف به فضای مناسب ایجاد شده برای بازرگانان در ازبکستان، توجه به سرمایه گذاران خارجی، سیر توسعه اقتصادی که توجه کارآفرینان مصری را بیش از پیش به خود جلب می‌کند، اشاره کرد.

در پایان این دیدار در مورد برگزاری مراسم‌هایی مبنی بر برقراری و گسترش همکاری‌های متقابل بین تجار دو کشور توافق به دست آمد.

طرفین همچنین در مورد امضای یادداشت تفاهم همکاری در مورد تاسیس «شورای کارآفرینان» و همچنین برگزاری مذاکرات در مورد ایجاد یک مرکز لجستیک و یک انبار که به کالاهای ازبکستان امکان ورود به بازار آفریقا در منطقه ویژه اقتصادی پورت سعید مصر را فراهم می‌کند، به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش سفارت ازبکستان، انجمن کارآفرینان مصر در سال 1979 میلادی تاسیس و از 18 کمیته تشکیل شده است. 500 عضو برتر تجاری 1300 شرکت بزرگ مصری، عمدتاً در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، بانکداری و مالی، انرژی، محیط زیست، فناوری های اطلاع رسانی، املاک و مستغلات، گردشگری، هوانوردی کشوری، حمل و نقل، واردات و صادرات و دیگر فعالیت می‌کنند. این انجمن 10 «شورای بازرگانی» و دو کمیته مشترک با حضور نمایندگان محافل تجاری کشورهای خارجی ایجاد کرده است.

روابط دیپلماتیک بین ازبکستان و مصر در تاریخ 23 ژانویه سال 1992 میلادی برقرار شده است. ازبکستان و مصر قرارداد بین دولتی در مورد تشویق و حمایت از سرمایه گذاری ها از تاریخ 16 دسامبر سال 1992 در قاهره، قرارداد همکاری‌های اقتصادی و علمی و فنی از تاریخ 16 دسامبر سال 1992 در قاهره، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بر درآمد از تاریخ 21 سپتامبر سال 1999 در قاهره و قرارداد در مورد تجارت از تاریخ 19 ژوئن سال 2001 در تاشکند را امضا کرده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.