بیش از 9 هزار هکتار زمین‌ در بوشهر زیر کشت گوجه‌فرنگی می‌رود

بیش از 9 هزار هکتار زمین‌ در بوشهر زیر کشت  گوجه‌فرنگی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات انتقال نشای گوجه‌فرنگی از گلخانه‌ها به مزارع در مناطق تنگ ارم و بوشکان دشتستان شروع شده است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل برود.
این مقام مسؤول ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت پاییزه، ۸ هزار و یکصد هکتار به کشت زمستانه و ۲۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص می‌یابد. با این میزان سطح زیرکشت پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان تولید شود.
توکلی بیان کرد: از مجموع محصول گوجه‌فرنگی تولید شده در استان بوشهر ۲۰۰ هزار تن صادر، ۱۴۰ هزار تن خوراک صنایع تبدیلی و فرآوری و بقیه به صورت تازه خوری با هدف تعدیل و تنظیم بازار‌های داخلی روانه بازار می‌شود.
کبری توکلی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع استان برداشت شد. اعلام کرد: همه مزارع گوجه فرنگی استان بوشهر به صورت کشت نشایی است و ۱۰۰ درصد مزارع مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس