راهنمای خرید چراغ دیواری مناسب

راهنمای خرید چراغ دیواری مناسب

در بیشتر منازل چراغ دیواری نصب می‌گردد و معمولا همراه لوستر هستند، اما در محیط‌های دیگر مانند شرکت و مکان‌های عمومی جایگاهی ندارند. خوشبختانه امروز معماری داخلی مکان‌های مختلف طراحی مدرن دارند و برای اینکه ظاهر امروزی‌تری داشته باشند نقش نور پردازی را پررنگ ‌تر نموده‌اند.

برای پاسخگویی به این نیاز هم انواع ملزومات روشنایی مانند چراغ‌های دیواری عرضه شدند. اگر شما هم قصد انتخاب و خرید چراغ دیواری دارید و می‌خواهید قبل از آن با انواع آن آشنا شوید، ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

نکات قابل توجه در خرید چراغ دیواری

  • چراغ دیواری انتخاب کنید که با روشنایی مد نظر شما سازگار باشد.
  • میزان روشنایی مورد نیاز خود را برای مکان مورد نظر بررسی کنید.
  • چراغ دیواری انتخاب نمایید که از سطح چشم شما خوب به نظر برسد.
  • با دکوراسیون منزل شما سازگار باشد.
  • برای نتیجه قوی‌تر چراغ‌ها را به صورت جفت نصب کنید.
  • از چندین چراغ برای روشنایی راهرو کمک بگیرید.
  • چراغ‌ها را در مکان‌های غیر معقول نصب کنید تا ویژگی‌های مکان برجسته به نظر برسد.
  • از چراغ دیواری به جای چراغ کنار تخت استفاده نمایید.
  • از چراغ‌های شیشه‌ای برای افزودن رنگ به اتاق‌های ساده کمک بگیرید.
  • می‌توانید چراغ دیواری را با چراغ‌های سقفی ست کنید.

حال در ادامه هریک از این موارد را توضیح می دهیم که راحت تر خرید خود را انجام دهید.

1. چراغ دیواری انتخاب کنید که با روشنایی مد نظر شما سازگار باشد

مهمترین وجه استفاده از چراغ‌های دیواری عملکرد آنها است و در مرحله دوم جنبه تزئینی در نظر گرفته می‌شود. اگر به دنبال چراغ‌هایی هستید که روشنایی زیادی را تامین کند باید سراغ نوع درست آن بروید. به عنوان مثال اگر برای راهرو و نشیمن به چراغ دیواری نیاز دارید، باید چراغی با لامپ‌های شفاف بخرید تا نور پراکنده خوبی داشته باشد. برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه ممکن است دیوارکوب‌هایی را ترجیح دهید که بیشتر جلوه نور مستقیم را ارائه دهند. خرید چراغ دیواری پذیرایی می تواند به دکوراسیون محیط پذیرایی شما نیز کمک کند. اگر می‌خواهید بخشی از فضا یا قسمتی از خانه را برجسته نمایید به نوری نیاز دارید که تقریباً سه برابر قوی‌تر از نورهای محیطی اتاق باشد.

2.میزان روشنایی مورد نیاز خود را برای مکان مورد نظر بررسی کنید

زمانی که چراغ دیواری انتخاب می‌نمایید، محل نصب، تعداد چراغ‌ها، سایر منابع از جمله نور طبیعی و میزان نوری که به آن نیاز دارید را در نظر بگیرید. همه طراحان و معماران دکوراسیون داخلی می‌دانند که همیشه بهتر است چندین گزینه برای ایجاد حالات مختلف با چندین منبع نور در فضا داشته باشید و انتخاب کلیدهای دیمر برای این مقصود بسیار به جا خواهد بود.

images_1690284630_64bfb256a0a72.jpg

3.چراغ دیواری انتخاب نمایید که از سطح چشم شما خوب به نظر برسد

به عنوان یک قاعده کلی، ارتفاع مناسب برای چراغ‌های دیواری حدود 1.5 متر بالاتر از سطح زمین است. اگرچه این متراژ قطعا نسبت به فضاهای مختلف متفاوت است. بنابراین باید مطمئن شوید که چراغی را انتخاب می‌کنید که در اتاق خاص مد نظر شما خوب به نظر برسد.

4.با دکوراسیون منزل سازگار باشد

در واقع چراغ‌های دیواری و دیگر چراغ‌ها سلاح مخفی طراحان دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند، هم برای ایجاد فضا و بُعد با نوری که دارند و هم ارائه طراحی‌های کوچک و مهم جلوه دادن بخشی از دکوراسیون. به عنوان مثال اگر در حال دکور نمودن آشپزخانه‌ای صنعتی هستید، بهتر است از چراغ‌های دیواری مخصوص به این فضا استفاده نمایید.

5. برای نتیجه و نور قوی‌تر چراغ‌ها را به صورت جفت نصب نمایید

برخی از چراغ‌های دیواری زمانی که به صورت جفت استفاده می‌شوند عملکرد بهتری دارند. محل قرار دادن آنها می‌تواند کنار یکدیگر و روی یک دیوار باشد تا با اتحاد بتوانند نتیجه واحد و قوی‌تری ارائه دهند و نور محیط زیادی را تامین کنند. حتی برای محیط کار و راهرو می‌توان آنها را کمی با فاصله از یکدیگر نصب نمود.

6.از چندین چراغ برای روشنایی راهرو کمک بگیرید.

اگر به دنبال خرید چراغ برای راهرویی طولانی هستید، چندین چراغ دیواری یکسان جایگزین عالی برای چراغ‌ سقفی خواهند بود. برای تاثیر بهتر این نوع چراغ‌ها آنها را در فواصل 25 تا 300 سانتی متر از یکدیگر نصب نمایید.

7.چراغ را در مکان‌های غیر معقول نصب کنید تا ویژگی‌های مکان برجسته به نظر برسد

نظرتان راجع به قرار دادن چراغ‌های دیواری پایین‌تر از حد انتظار برای برجسته سازی بهترین بخش‌های یک اتاق مانند جلوه بخشیدن به میز کنار مبلمان چیست؟ در برخی از موارد با استفاده از بعضی چراغ‌های دیواری می‌توان خیلی بهتر از چراغ‌های رومیزی به فضا نور و زیبایی بخشید.

images_1690284647_64bfb26784b9f.jpg

8. از چراغ دیواری به جای چراغ کنار تخت استفاده نمایید

چراغ‌های دیواری در دو طرف تخت می‌توانند به خوبی از عهده کار چراغ‌های کنار تخت بر آیند و فضای روی میز کنار تخت شما را اشغال نکنند. مطمئنا روشنایی هم به در فضا می‌دهند زیباتر خواهد بود.

9.از چراغ‌های شیشه‌ای برای افزودن رنگ به اتاق‌های ساده کمک بگیرید

اگر اتاق شما دارای سبک مینیمالیستی است، یک چراغ دیواری شیشه‌ای رنگی می‌تواند راه هوشمندانه‌ای برای معرفی رنگ به فضا باشد. زمانی که این چراغ روشن شود، نور رنگی جالبی را روی دیوار سفید می‌تاباند.

10.می‌توانید چراغ دیواری را با چراغ سقفی ست کنید

شما می‌توانید با تطبیق دادن چراغ‌های دیواری با دیگر چراغ‌ها، به عنوان مثال تطبیق چراغ‌های دیواری راهرو با چراغ‌های آویز اتاق نشیمن، سبک اتاق خود را ثابت نگهدارید.

نکاتی که در بالا ذکر شد می‌تواند به شما در نحوه انتخاب و قرار دادن چراغ دیواری در جای مناسب از فضا کمک کند. چراغ‌های دیواری هم مانند دیگر محصولات انواع مختلفی دارند که باید درست انتخاب شوند تا نتیجه مطلوب را داشته باشند.

پایان رپرتاژ آگهیمنبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.