ترمینال های مشهد کدامند؟

ترمینال های مشهد کدامند؟

جاهای دیدنی شهر مشهد

اگر بلیط اتوبوس تهران مشهد یا هر شهری را دارید و می‌خواهید به شهر مشهد سفر کنید، هر چه بیشتر درباره این شهر بدانید، سفر خاطره‌انگیزتری خواهید داشت. به طور کلی شهر مشهد به اماکن زیارتی و مذهبی و طبیعت خاصش معروف است که شما می‌توانید با شناخت هر یک، سفرتان را خاطره‌انگیزتر کنید. در ادامه به معروفی مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر مشهد می‌پردازیم تا هر یک را دقیق‌تر بشناسید.

اماکن زیارتی شهر مشهد

اولین دلیلی که بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی به شهر مشهد سفر می‌کنند، زیارت امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان است. زیارت امام رضا (ع)، سفر شما معنوی می‌کند و تماشای معماری خاص حرم مطهر و صحن‌های آیینه کاری شده و نقش و نگارهای اسلیمی، شما را شیفته و حیرت‌زده خواهد کرد.

مسجد گوهرشاد، از دیگر مکان‌های مذهبی در مشهد است. این مسجد در فاصله کوتاهی از حرم امام رضا (ع) قرار دارد و در دوره تیموری ساخته شده است. مسجد گنبد سبز، یکی دیگر از مساجد معروف نزدیک حرم مطهر است. گنبد این مسجد به آرامگاه شیخ محمد مومن عارف استرآبادی تعلق دارد و رنگ فیروزه‌ای آن، توجه بسیاری از زائران و توریست‌ها را به خود جلب می‌کند.

مکان‌های طبیعی و گردشی مشهد

اگر می‌خواهید پس از زیارت امام رضا (ع) در این شهر گردش کنید، باید بدانید که مشهد پارک‌‌ها و طبیعت زیبایی نیز دارد. یکی از آن‌ها پارک کوه سنگی است. این پارک در سال 1310 در منطقه ییلاقی مشهد ساخته شد که بازدید کنندگان زیادی دارد. دومین جای دیدنی شهر مشهد، چالی دره است. برای تماشای دریاچه و دره این مکان زیبا، باید از کوه بالا بروید یا سوار تله‌ سیژ بشید. همچنین در دریاچه، فضا و امکانات تفریحی مثل قایق سواری، رستوران، محل عکاسی و… برای مسافران فراهم شده است.

سومین جای طبیعی و پرطرفدار در شهر مشهد، طرقبه است. اگر به تماشای مکان‌های تاریخی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ ایران را در توس از دست ندهید. توس در 30 کیلومتری شهر مشهد قرار دار، اما تماشای این مکان، بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

معرفی ترمینال‌های شهر مشهد

همان‌طور که می‌دانید، یکی از راه‌های سفر به شهر مشهد مقدس با اتوبوس است. تهیه بلیط اتوبوس تهران مشهد بسیار ساده است که در ادامه مقاله، نحوه رزرو آن را به شما آموزش می‌دهیم. از مزیت‌های اصلی سفر به مشهد با اتوبوس، کاهش هزینه‌های سفر است. بنابراین اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به این شهر برای زیارت و گردش سفر کنید، توصیه می‌کنیم ترمینال‌های شهر مشهد را بشناسید. اما ترمینال‌ های مشهد کدامند؟

  1. ترمینال امام رضا (ع) مشهد

ترمینال امام رضا (ع) مشهد، یکی از مهم‌ترین پایانه‌های این شهر است. این ترمینال در سال 1387 احداث شد که روزانه با 2 هزار اتوبوس، 80 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند. جالب است بدانید که این پایانه، سومین ترمینال اتوبوسرانی بزرگ دنیا است که با خرید بلیت اتوبوس می‌توانید وارد این پایانه بزرگ شود.

ترمینال امام رضا (ع) در بزرگراه شهید کلانتری و میدان انقلاب اسلامی قرار دارد. بنابراین فاصله این پایانه تا حرم مطهر 20 تا 30 دقیقه خواهد بود و شما به راحتی می‌توانید با تاکسی به حرم مطهر برای زیارت بروید. همچنین دسترسی به این ترمینال با تاکسی، اتوبوس‌های تندرو و مترو امکان‌پذیر خواهد بود.

  1. ترمینال معراج مشهد

دومین پایانه این شهر زیارتی، ترمینال معراج مشهد است. اگر می‌خواهید از شهرهای شمالی خراسان رضوی و استان‌های همسایه، بلیط اتوبوس مشهد را تهیه کنید، این پایانه انتخاب مناسبی خواهد بود. پایانه معراج مشهد در 40 کیلومتری حرم مطهر قرار دارد و در سال 1391 افتتاح شد.

روزانه 110 اتوبوس و مینی‌بوس همراه با 1200 مسافر و زائر در این ترمینال به شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند. ترمینال معراج مشهد در شمال غرب مشهد، بلوار توس، میدان معراج قرار دارد. دسترسی به این پایانه با اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین یک اتوبوس برای حمل زائران به این پایانه به صورت رایگان در شهر قرار دارد.

  1. ترمینال راه ابریشم مشهد

سومین پایانه این شهر، ترمینال راه ابریشم مشهد است. این ترمینال در بخش جنوب شرقی این شهر قرار دارد. این ترمینال قصد سرویس دهی به مسافران و زائران شمال شرق استان و کشورهای آسیانه میانه از راه ابریشم را دارد. ترمینال راه ابریشم مشهد در ابتدای شهرک شهید رجایی است.

مساحت ترمینال راه ابریشم مشهد، 38000 متر مربع است. بنابراین این پایانه به طور روزانه حمل 300 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و همچنین 9000 زائر و مسافر را بر عهده دارد. اگر قصد دارید به ترمینال راه ابرایشم مشهد بروید، می‌توانید از تاکسی و اتوبوس‌های درون شهر استفاده کنید.

روش خرید بلیط اتوبوس مشهد چگونه است؟

احتمالا تصور می‌کنید که برای خرید بلیط اتوبوس باید به یکی از پایانه‌های شهرتان مراجعه کنید تا یک بلیت اتوبوس به این شهر برای زیارت و گردش تهیه کنید. با این حال ممکن است این روش انرژی، زمان و هزینه زیادی از شما بگیرد. حتی ممکن است در زوهای مذهبی، تعطیلات رسمی، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات نوروز، لیست مسافران اتوبوس به این شهر پر باشد و شما نتوانید بلیط اتوبوس سفر به این شهر را تهیه کنید.

اما این روزها، شما می‌توانید بلیط اتوبوس را به صورت اینترنتی تهیه کنید. از این جهت شما در هر مکان و هر زمان می‌توانید بلیط اتوبوس را بخرید. برای این کار ابتدا به یک سایت گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا بروید. سپس، شما باید در این سایت ثبت نام کنید. در مرحله بعد، روی گزینه بلیط و پس از آن روی گزینه اتوبوس کلیک کنید. بعد از آن، نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و زمان حرکت را وارد کنید.

چند لحظه بعد، لیستی از همه اتوبوس‌هایی که در تاریخ مورد نظر از شهر مبدا به شهر مقصد سفر می‌کنند، باز می‌شود. در این لیست شما می‌توانید نام شرکت اتوبوسرانی، نام اتوبوس، ترمینال مبدا و مقصد، کلاس و درجه اتوبوس و ساعت حرکت را مشاهده کنید. همچین شما می‌توانید جزئیات سفر و قیمت بلیط اتوبوس مشهد را نیز بررسی کنید. در این صورت اطلاعات شما از سفر و هزینه سفر دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، نسبت به گذشته بسیار آسان‌تر است.

پایان رپرتاژ آگهیمنبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.