کمک ۱۰۸ میلیارد تومانی مردم به مددجویان بهزیستی لرستان

کمک ۱۰۸ میلیارد تومانی مردم به مددجویان بهزیستی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، همایون عمودی زاده عصر امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته بهزیستی، اظهار کرد: رویکرد اصلی سازمان بهزیستی، رویکرد توانمندسازی جامعه هدف است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی، سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به انجام ۱۷۰ فعالیت مختلف در حوزه‌های این مجموعه، تصریح کرد: مردمی‌سازی فعالیت‌های بهزیستی از دیگر اقداماتی است که آن را به عنوان رویکرد اصلی در دستور کار قرار داده‌ایم.

عمودی‌زاده بیان داشت: در جهت مردمی‌سازی فعالیت‌ها با شرکای اجتماعی همچون گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی، بیمه سلامت، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و …. تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم.

وی، مجموع اعتبار اختصاص یافته امسال از سازمان مدیریت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک‌های موردی به بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی است که طی این بازه زمانی توانستیم ۱۰۸ میلیارد تومان وصولی نقدی و غیرنقدی از شرکای اجتماعی داشته‌ باشیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: سال گذشته کمک جهیزیه ۹۵۶ زوج مددجوی لرستانی با ۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد و در حال حاضر پشت نوبتی جهیزیه نداریم.

عمودی زاده با بیان اینکه بیش از ۵ هزار مددجوی استان کمک هزینه نقدی دریافت وسایل بهداشتی داشته‌اند، گفت: در زمینه ودیعه مسکن نیز ۷۱ میلیارد تومان بلاعوض با سرانه ۲۰ میلیون تومان و حدود ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۹۰ نفر از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست را نزد خانواده جایگزین ساماندهی کردیم، همچنین ۱۹ نفر به فرزندخواندگی گرفته شد و ۳ مددجوی معلول را به فرزندپذیری دادیم.

پایان پیام/

منبع: فارس