لزوم پوشش مناسب برنامه‌های سوگواری محرم در سیستان و بلوچستان

لزوم پوشش مناسب برنامه‌های سوگواری محرم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه سیستان و بلوچستان، پوریا یاسینی گفت: رسانۀ اجتماعی، نقش بسزایی در پوشش محرَّم دارد، با توجه به اینکه جامعۀ امروزی بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کند، بسیار مهم است که پوشش مناسبات دینی و فرهنگ ایران اسلامی در این فضا صورت گیرد. رسانه محل مناسبی برای ترویج و آگاه‌سازی دربارۀ محرَّم است.

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان افزود: باید آگاهی عمومی درباره ارزش‌های محرم و حفظ آنها در جامعه افزایش یابد.

یاسینی با اشاره به اینکه استفاده نادرست از رسانه‌ها در دوران محرم منافات با اصول دینی است اظهار کرد: باید با استفاده از رسانه‌ای مناسب و قابل فهم، پیام‌دهی صحیح و قابل درک به جامعۀ هدف صورت گیرد. همچنین، باید نشست‌‎های آموزشی و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مناسب در این زمینه برگزار شود.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سازمان بسیج رسانه تلاش خود را برای پوشش مناسبات محرَّم در رسانۀ های استان انجام داده است بیان کرد: این سازمان با هدف ارائه خبرهای دقیق و صحیح درباره مناسبات محرم و نقش آن در فرهنگ و جامعه، تلاش می‌کند تا با استفاده از رسانه‌ها ای مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به جامعه پوشش مناسبات محرم را ارائه کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سازمان بسیج رسانه تلاش می‌کند تا با برگزاری کنفرانس‌ها، نشست‌ها و همایش‌های مختلف درباره مناسبات محرم، آگاهی عمومی را در این زمینه افزایش داده و به ترویج فرهنگ مناسبات محرم کمک کند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.