انتقاد معاون وزیر نفت از افزایش مصرف سوخت در کشور

جلیل سالاری

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در سال ۹۹ مصرف هر خودرو در ایران در روز ۲.۸ لیتر بوده است که این عدد به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۳.۱ لیتر، ۳.۴ لیتر و ۳.۷ لیتر رسیده که ناشی از پایین بودن کیفیت خودروها و افزایش ترددهاست.

جلیل سالاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، نشست‌های ستاد بحران به صورت دائمی و هفتگی و روزانه برگزار می‌شد و سوخت‌رسانی شبانه‌روزی برقرار بود؛ اما رئیس‌جمهور از وزارت نفت در دیدار اخیر خواستار اقدام‌های جهشی شدند که ما نیز باید در همان مسیر حرکت کنیم و امیدواریم چالش‌های این حوزه حل و فصل شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افرایش ۲۱درصدی ذخیره‌سازی در حوزه نیروگاهی خبر داد و اظهار کرد: با این حال اگر به حوزه نیروگاهی توجه کنیم و بازده نیروگاهی از ۳۴ درصد فعلی به ۴۰درصد افزایش یابد، معادل ۴۷میلیارد بشکه سوخت در کشور صرفه‌جویی می‌شود که عدد بزرگی است؛ همکاران ما در مجموعه وزارت نفت، شرکت گاز و شرکت پخش تلاش می‌کنند اما لازم است بهینه‌سازی نیز اتفاق بیفتد.

سالاری افزود: باید به حمل‌ونقل عمومی و توسعه زیرساخت‌ها توجه کنیم؛ مصرف سوخت در خودروهای کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۸، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته که این سوخت سرمایه ملی است و اگر این سرمایه وارد سبد صادراتی کشور شود، صرف توسعه خواهد شد و جایگاه ما را در منطقه بهبود می‌بخشد؛ اما با این تفاصیل اقدام‌های بزرگی در همه بخش‌ها انجام شده است و امروز ۷۶۰ میلیون لیتر جابه‌جایی نفت و فرآورده روزانه در کشور داریم.

منبع: دنیای خودرو

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.