سری گلکسی S24 سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

انتشار شایعات در خصوص پشتیبانی گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای از مدت‌ها قبل آغاز شده است. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که تصویری واضح‌تر از این موضوع ارائه شده است. یافته‌های اخیر وبسایت SamMobile تائید می‌کنند که این ویژگی در گوشی‌های پرچمدار آینده سامسونگ وجود خواهد داشت.

اطلاعات اخیرا لو رفته شامل تصویر اسکرین‌شاتی است که احتمالا مربوط به گوشی گلکسی S24 بوده و قابلیتی تحت عنوان “Emergency texts via satellite” همراه با نحوه کارکرد آن‌را نمایش می‌دهد. به گفته سامسونگ “چنان‌چه هنگام قرارگیری در مناطق دور افتاده یا فاقد اتصال شبکه تلفن همراه با خدمات اضطراری تماس برقرار نمایید؛ در این‌صورت ما امکان ارتباط شما را از طریق شبکه ماهواره‌ای فراهم نموده و بدین‌ترتیب قادر به ارسال پیام متنی اضطراری خواهید بود.”

کاربران پس از اتصال به ماهواره احتمالا می‌توانند پیام‌های متنی همراه با لوکیشن دقیق GPS را ارسال نمایند. این روش دقیقا همانند نحوه عملکرد اتصال ماهواره‌ای در سایر گوشی‌های موبایلی از جمله آیفون است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این ویژگی در تمامی مدل‌های سری گلکسی S24 فارغ از نوع پردازنده مورد استفاده توسط آنها (اگزینوس یا اسنپدراگون) قابل دسترس باشد.

سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی از فناوری مودم 5G خود نیز رونمایی کرد. این فناوری امکان برقراری ارتباط مستقیم بین گوشی‌ها و ماهواره‌ها را فراهم می‌کند. این موضوع بدان معناست که حتی در صورت عدم دسترسی گوشی به دکل‌های مخابراتی موبایل نیز کاربران قادر به برقراری تماس، مبادله پیام و انتقال داده‌ها خواهند بود.

اگرچه سامسونگ با عرضه سری گلکسی S24 احتمالا از قابلیت اتصال ماهواره‌ای رونمایی خواهد کرد؛ اما شاید این ویژگی از ابتدا در تمامی مناطق قابل دسترس نباشد. این‌بار نیز همانند گوشی‌های آیفون، قابلیت اتصال به ماهواره در ابتدا تنها در کشورهای خاصی ارائه شده و در ادامه شاهد توسعه مناطق تحت پوشش خواهیم بود. در حال حاضر ویژگی اتصال ماهواره‌ای آیفون تنها در 17 کشور جهان قابل دسترس است.

سامسونگ گلکسی S24 مجهز به قابلیت اتصال ماهواره‌ای خواهد بود.

اطلاعات فاش شده صرفا به قابلیت اتصال ماهواره‌ای محدود نبوده و نشان می‌دهند که سری گلکسی S24 با تمرکز بر امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه خواهد شد. همچنین برخی شایعات نشان می‌دهند که برترین عضو خانواده گلکسی S24 یعنی گلکسی S24 اولترا احتمالا به‌عنوان یک گوشی هوش مصنوعی مولد روانه بازار می‌شود. حتی در این راستا سامسونگ نمادهای تجاری “AI Phone” و “AI Smartphone” را نیز به ثبت رسانده است.

انتظار می‌رود که سامسونگ با برگزاری رویدادی در روز 17 ژانویه سال آینده (27 دی ماه) از گوشی‌های سری گلکسی S24 خود به‌طور رسمی رونمایی کند.

نوشته سری گلکسی S24 سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.