شیائومی مدیر اجرایی هواوی را به دروغگویی و بیان نادرست حقایق متهم کرد

هنگامی که صحبت از حق مالکیت معنوی به میان می‌آید؛ سرقت موضوعی بسیار پیچیده‌تر از سرقت فیزیکی یک کالا به‌نظر می‌رسد. بنابراین دادگاه‌ها غالبا به میدان جنگی تبدیل شده‌اند که در آن پرونده‌های ظاهرا ساده می‌توانند به مبارزاتی چند ساله تبدیل شوند. با این وجود بسیاری از شرکت‌ها غالبا تحت عنوان متهم یا شاکی در این دادگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

در حال حاضر میان کمپانی‌های چینی شیائومی و هواوی نبرد مشابهی شکل گرفته است. این 2 شرکت درگیر یک نبرد حقوقی بوده و برای رسیدگی به یک پرونده نقض کپی رایت در برابر قضات حاضر می‌شوند. در همین راستا شیائومی یکی از مدیران هواوی را به بیان نادرست حقایق در خصوص موضوع مورد مناقشه یعنی حق ثبت اختراع گوشی‌های هوشمند متهم نموده است.

هواوی اخیرا شکایتی را علیه شیائومی تنظیم نموده و طی آن مدعی شده که رقیب چینی، پتنت‌های مربوط به لولای گوشی‌های هوشمند تاشو را نقض کرده است. با این‌حال شیائومی این اتهامات را رد کرده و در عوض نماینده شاکی را به ارائه برداشت نادرست از حقایق و طرح اتهامات خلاف واقع متهم نموده است.

شیائومی ادعا کرده که پتنت مورد اشاره که تحت عنوان فناوری “استخوان اژدها” در گوشی‌های تاشو شناخته می‌شود؛ به‌طور کاملا مستقل توسعه یافته و به ثبت رسیده است. شیائومی در دفاع از خود بر وجود تفاوت‌های اساسی و قابل توجه میان این 2 پتنت تاکید نموده است. همچنین این شرکت در ادامه از مدیر اجرایی هواوی درخواست کرد تا از استانداردهای علمی بنیادی و دقیق پیروی نموده و از انتقاد ناعادلانه از رقبا یا گمراه کردن مردم در آینده دست بردارد.

این فناوری نخستین بار در گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 3 ظاهر شد و مکانیسم لولای آن توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کرد. ظاهرا این نوآوری، توجه هواوی را نیز به سوی خود جلب کرده است. متاسفانه در حال حاضر نتیجه پرونده مربوط به نقض حق ثبت اختراع میان این 2 شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ تعیین حقیقت و طرف صاحب حق در چنین مواردی بسیار چالش برانگیز است. دعاوی حقوقی مربوط به حق ثبت اختراع دارای فرآیندهای پیچیده‌ای هستند. رسیدگی به شکایات در چنین شرایطی احتمالا سال‌ها زمان برده و موجب تحمیل هزینه‌های قانونی قابل‌توجهی خواهد شد. از این‌رو در چنین مواردی طرفین درگیر غالبا ترجیح می‌دهند تا به نوعی توافق دست پیدا کنند. این موضوع احتمالا در خصوص شرکت‌های شیائومی و هواوی نیز صادق خواهد بود. با این‌حال بدون در نظر گرفتن روند پیشرفت پرونده، هرگونه اظهارنظر قطعی در این زمینه غیرممکن است.

نوشته شیائومی مدیر اجرایی هواوی را به دروغگویی و بیان نادرست حقایق متهم کرد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان