به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تعطیلات تابستانی که از راه میرسد نگرانی خانوادهها در ارتباط با بحث اوقات فراغت دانشآموزان بیشتر میشود.
از یک سو بحث مادی است، بهاین دلیل ثبتنام در کلاسهای هزینههایی میطلبد و این موضوع برای خانوادههای دارای چند فرزند بیشتر است.
البته از این نگذریم که کلاسهایی هم برگزار میشود اما باتوجه به تعداد اندک شامل حال همه دانشآموزان نمیشود و این موضوع باعث شده خیلی از دانشآموزان از این کلاسها بازماندند.
موضوع دیگر خانوادهها بحث فضای مجازی است که از شیوع ویروس کرونا دانشآموزان را وارد فضای دیگری کرد و باتوجه به تعطیلات تابستان نگرانیها را بیشتر کرده است.
این روزها درحالی که تابستان از نیمه گذشته برخی از خانوادهها نتوانستند برنامهریزی درستی در ارتباط با اوقات فراغت دانشآموزان داشته باشند و بزرگترین سرگرمی دانشآموزان هم رها شدن در فضای بی در و پیکر مجازی است که ضرورت دارد در این زمینه تدبیر شود.
علی شمس ناتری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در اینباره در گفتوگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: برنامهریزی برای اوقات فراغت تابستان یکی از اولویتهای آموزش و پرورش است که علاوه بر سرگرمی و آموزش، راهی برای توانمندسازی عملی دانشآموزان است.
وی افزود: احصای ظرفیتهای قرآنی، فرهنگی، هنری، ادبی، و مهارتی دانشآموزان از اهم وظایف پایگاههای تابستانی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت تربیت دانشآموزان در نظام تعلیم و تربیت، گفت: تربیت هیچگاه متوقف نخواهد شد.
شمس ناتری تصریح کرد: دانشآموزان با حضور در کلاسهای تابستانه در محیطی شاداب و پرنشاط آمادگی لازم را برای حضور در کلاس درس در سال تحصیلی جدید به دست میآورند.
وی با اعلام اینکه شعار اوقات فراغت امسال با عنوان «تربیت بدون توقف»، گفت: در تلاش هستیم از تمام ظرفیتهای موجود و دستگاههای دیگر در جهت غنیسازی اوقات فراغت با پیوستهای تربیتی استفاده کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیتهای کانونهای فرهنگی تربیتی، دارالقرآنها، سالنهای ورزشی، مدارس مجری طرح اوقات فراغت، پژوهشسراها و سایر دستگاههای همکار آموزش و پرورش مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانونهای فرهنگی مساجد، تشکلهای دانشآموزی باید به نحوی باشد که همه با هر سطحی از توانایی، استعداد و علاقه را پوشش دهد.
شمس ناتری با تاکید بر اجرای بانشاط و باکیفیت فعالیتهای تابستانی، خاطرنشان کرد: باید دانشآموزان در پایان تابستان احساس مفید بودن برنامهها و حضور در فعالیتهای تابستانه را داشته باشند و آن چنان فعالیتها برایشان جذاب باشد که در طول سال تحصیلی نیز آن مهارت یا هنری که آموخته را با اشتیاق دنبال کنند.
وی با بیان اینکه امسال تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش مازندران این بوده که از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاههای اوقات فراغت استفاده کند که با استقبال خوب مدارس مواجه شده است، گفت: بیش از یکهزار و ۶۰۰ پایگاه در سامانه نورینو ثبت شدند.
پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ
منبع: فارس