بررسی تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵

بررسی تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵
بررسی تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵

بازی‌های ویدئویی یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌هایی هستند که طرفداران زیادی در میان افراد داشته و با گذشت سال‌ها دچار پیشرفت چشمگیری شده است. در میان این بازی‌ها پلی استیشن جزو محبوب‌ترین و برترین کنسول‌های بازی شمرده می‌شود که توانسته ترکیبی از فناوری پیشرو و تجربه کاربری بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار داده و تعداد بسیار زیادی از کاربران را به خود جذب کند.

عرضه جدید نسل جدید پلی استیشن، با نام پلی استیشن ۵، صنعت گیمینگ را به یک مرحله جدید وارد کرده و طرفداران خود را شگفت‌زده کرده است. به نظر شما چه تفاوتی میان نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ وجود دارد؟ آیا ارزش خرید این دو نسخه با هم متفاوت است؟ خرید کدام یک از دو نسخه بهتر است؟ برای آشنایی کامل با این موضوع و بررسی تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: روش تشخیص ریجن اکانت پلی استیشن.

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵

شرکت سونی چندی پیش مدل جدیدی از پلی استیشن ۵ را با نام PS5 اسلیم رونمایی کرد و با انتشار این خبر هیجان‌انگیز بسیاری از گیمرها را شگفت‌زده کرد. درست است که این خبر بسیار هیجان‌انگیز بود، اما در طرف دیگر ماجرا گیمرها بسیار کنجکاو بودند تا تغییرات این کنسول نسبت به کنسول نسل قبلی خود را بدانند. اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص بازی‌های پلی استیشن و از همراهان همیشگی این کنسول هستید، در ادامه همراه ما باشید تا با تفات‌های نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ آشنا شده و آشنایی بیشتری با این دو نسخه داشته باشیم.

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر ابعادی و وزن

ورژن جدید منتشر شده توسط پلی استیشن در مقایسه با مدل معمولی آن، دارای ابعاد جمع‌وجورتری بوده و با نام PS5 اسلیم شناخته می‌شود. شاید بتوان گفت اولین و مهم‌تریم تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر ابعادی و وزن آن است. ابعاد کنسول در مدل معمولی پلی استیشن و نسخه دیسک خور ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۱۰۴ و در نسخه دیجیتالی آن ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۹۲ میلیمتر است.
در مدل PS5 اسلیم ابعاد مدل دیسک خور آن ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۹۶ میلی‌متر و مدل دیجیتالی آن دارای ابعاد ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۸۰ میلیمتر است. همچنین وزن مدل دیسک خور مدل معمولی پلی استیشن ۴.۵ کیلوگرم است که در نسخه اسلیم به ۳.۲ کیلوگرم رسیده و نسخه دیجیتال معمولی از وزن ۳.۹ کیلوگرم به ۲.۶ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر قیمت

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن 5 از نظر قیمت
یکی دیگر از تفاوت‌های میان نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵، قیمت آن است. قیمت مدل معمولی پلی استیشن ۵۰۰ دلار بوده و قیمت نسخه دیجیتال PS5 Slim، ۵۰ دلار نسبت به قبل افزایش قیمت داشته و قیمت آن ۴۵۰ دلار است. البته به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید دیسک درایو به صورت جداگانه داشته باشید، لازم است ۸۰ دلار بابت آن پرداخت کنید.

تفاوت دیسک درایو سیار نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵

دیسک درایو سیار یکی دیگر از تغییراتی است که در نسخه جدید پلی استیشن شاهد آن هستیم. همان طور که اشاره کردیم، این بخش به صورت جداگانه قبل خریداری بوده و با خرید آن قادر خواهید بود کنسول خود را به مدل استاندارد تبدیل کنید.

مطالب پیشنهادی: آموزش دور زدن تحریم‌های پلی استیشن.

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر فنی

تفاوت زیادی میان نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر فنی وجود ندارد. در واقع به نظر می‌رسد که هدف اصلی از ارائه PS5 Slim کاهش ابعاد و وزن آن بوده است. اکثر مشخصات فنی دو نسخه پلی استیشن شبیه به هم است. البته کارت گرافیک پلی استیشن اسلیم دارای شتاب‌گیری رهگیری پرتو بوده و محاسبات را سریع‌تر انجام می‌دهد.
ترافلاپس معیاری برای سنجش و اندازه‌گیری توان خام دستگاه‌هایی است که پردازشگر گرافیکی دارند و ترافلاپس پلی استیشن در نسخه جدید دارای توان بیشتری است. همچنین نسخه اسلیم پلی استیشن حافظه داخلی بیشتری دارد و در مجموع دارای ۱ ترابایت فضا برای نصب بازی دارد.
یکی از مزایای اصلی نسخه جدید پلی استیشن نسبت به نسخه معمولی آن دارا بودن ۲۰۰ گیگ حافظه ذخیره‌سازی اضافی است؛ البته توجه کنید که حتی اگر این فضا هم برای شما کافی نبود، قادر خواهید بود یک حافظه خارجی از نوع M. ۲ را به آن اضافه کرده و مجموع فضای داخلی آن را افزایش دهید.

تفاوت نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از نظر استند نگهدارنده

استند مخصوص قراردادن عمودی و افقی این کنسول از دیگر مواردی است که در دو نسخه معمولی و جدید آن متفاوت است. مدل اسلیم پلی استیشن دارای یک استند مخصوص است تا توانایی ایستادن به صورت افقی بر روی سطوح را داشته باشد. این استند به همراه محصول و در جعبه آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که نمی‌توانید از این استند برای قراردادن کنسول به صورت عمودی استفاده کنید و برای این کار باید به صورت جداگانه استند مخصوص آن را خریداری کنید. قیمت استندی که برای نگه داشتن کنسول به صورت عمودی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۳۰ دلار است.

نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵؛ ترکیبی از طراحی زیبا و عملکرد بی‌نظیر

نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن 5؛ ترکیبی از طراحی زیبا و عملکرد بی‌نظیر
پلی استیشن از آن دسته از بازی‌های بسیار جذاب و پرطرفدار در سرتاسر دنیاست؛ از همین رو انتشار نسخه جدیدی از آن عده زیادی از گیمرها را هیجان‌زده می‌کند. آیا انتظار شما از کنسول بازی طراحی زیباتر با ابعاد کوچکتر و وزن کمتر است؟ یا نیازمند قدرت پردازش بیشتری هستید؟ با بررسی همه جانبه نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ از طراحی فیزیکی آن گرفته تا قابلیت‌های فنی مهم و سایر جزئیات مهم آن قادر خواهید بود برای انتخاب بین نسخه معمولی و اسلیم پلی استیشن ۵ تصمیمی آگاهانه بگیرید.
اگر به دنبال تجربه لحظاتی هیجان‌انگیز و جذاب در بازی‌های پلی استشین هستید، پس از گیفت کارت پلی استیشن غافل نشوید. با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن قادر خواهید بود بازی‌های بیشتری خریداری کرده و لذت بیشتری از بازی ببرید. گیفت کارت پلی استیشن یکی از کارت‌های محبوب در میان گیمرهای این بازی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود از قابلیت‌های جذاب بازی استفاده کنید.
همان طور که می‌دانید، تحریم‌های اعمال شده توسط کشورها و سازمان‌های مختلف، باعث شده تا تنها راه برای داشتن خریدی آسان و بدون مشکل استفاده از گیفت کارت باشد. سایت گیفت کارت به عنوان بزرگ‌ترین مارکت آنلاین فروش گیفت کارت رسمی و بین المللی در کشور، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده گیفت کارت است. اگر به دنبال خرید گیفت کارت پلی استیشن و لذت بیشتر از بازی‌های خود هستید، سری به بهترین و بزرگ‌ترین فروشگاه گیفت کارت زده و با خرید گیفت کارت، هیجان بازی‌های خود را چند برابر کنید. منبع: آی تی ایران

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.