آریگو ساکی: این میلان اصلا تیم نیست و فقط به توانایی فردی تکیه دارد

طرفداری | میلان فصل موفقی را سپری نمی‌کند. روسونری در کنار حذف از لیگ قهرمانان اروپا، در سری آ هم نتایج خوبی نمی‌گیرد و تساوی با سالرنیتانا، استفانو پیولی را در لبه پرتگاه قرار داده است.

با وجود نتایج پرنوسان میلان در فصل 24-2023 سری آ، آن‌ها هنوز در رده سوم جدول هستند اما فاصله آن‌ها تا رتبه پنجم فقط سه امتیاز است. همین موضوع باعث شده احتمال اخراج استفانو پیولی از میلان پررنگ شود. آریگو ساکی، سرمربی اسبق میلان و تئوریسین مشهور جهان فوتبال در ستون اختصاصی خود در گاتزتا دلو اسپورت به انتقاد از رویکرد فوتبالی این روزهای دیاوولو پرداخت:

ساده بگویم این اصلا تیم نیست. این تیم انسجامی ندارد و پرنوسان است. در سالرنو، هیچ ایده بازی گروهی‌ای وجود نداشت، بلکه یک گروه صرفا از این طرف به آن طرف زمین می‌رفت. هر کس ساز خودش را می‌زد. دفاع میلان مشکل دارد چون مهاجمان کمکی نمی‌کنند و این مشکل واقعی تیم است. در حقیقت بازیکنان میلان ثبات عملکرد ندارند. این موضوع به‌خاطر این است که میلان به توانایی انفرادی بازیکنان متکی است. وقتی هم همه کارها را خود بازیکن انجام دهد، راحت‌تر مصدوم می‌شود.

آریگو ساکی با وجود انتقاد از شرایط کنونی میلان، اخراج استفانو پیولی را راه‌حلی تضمین شده نمی‌داند و از لزوم جا افتادن خریدهای خارجی میلان سخن گفت:

به‌نظرم اخراج کردن سرمربی این مشکل را حل نمی‌کند. پیولی کارهای بزرگی کرده اما او نتوانسته در کارش ثبات عملکرد داشته باشد. نمی‌دانم غیر از پیولی کسی قادر است ثبات را به این تیم بیاورد. به‌نظرم بازیکنان خارجی‌ای که در نقل‌وانتقالات تابستانی به میلان آمدند، تجربه‌های درخشانی در گذشته نداشتند و علاوه‌براین باید به فوتبال ایتالیا هم عادت کنند. باید بدانیم جا افتادن سریع بازیکنان جوان خارجی که به سری آ می‌آیند، سخت است. حتی قهرمانان بزرگ هم اول کار به مشکل می‌خورند. وقتی یک تیم کاملا جدید را با تکیه به خارجی‌ها می‌سازید، باید صبور باشید اما صبر در فوتبال الان یک پدیده نادر است.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.