بزرگمردی که پرسپولیس را متحول کرد

بدون تصویر

به گزارش طرفداری، بهترین مقطع حضور او در فوتبال ایران دوران حضورش در تیم پرسپولیس در سالهای 74 تا 76 بود. او با تیم پرسپولیس 2 بار قهرمان لیگ شد در حالی که از آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ ایران 20 سال می گذشت. او با 12 امتیاز اختلاف نسبت به تیم بهمن صدرنشین، پرسپولیس را به این تیم رساند و با 6 امتیاز برتری عنوان قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ کشور را به دست آورد.

پرسپولیس استانکو یکی از بهترین نمونه های تیمی فوتبال ایران بود. تیمی که در میانه فصل علی دایی و افشین پیروانی را هم از دست داد اما با ترکیبی جوان و دوست داشتنی، در مسابقات فوتبال لیگ کشور عنوان قهرمانی را به دست آورد. عابدزاده، مجتبی محرمی، بهروز رهبری فرد، یحیی گل محمدی، رضا شاهرودی، مهرداد میناوند، نعیم سعداوی، کریم باقری، رضا ترابیان، مهدی مهدوی کیا و ادموند بزیک بازیکنان این تیم بزرگ و تاریخی بودند.

استانکو در 2 سال حضورش در تیم پرسپولیس بازیکنان نامدار و باتجربه ای مثل فرشاد پیوس، محسن عاشوری، حسن شیرمحمدی، بهزاد داداش زاده و… را از تیم فوتبال پرسپولیس کنار گذاشت و به جای آن ها از جوانترهایی مثل کریم باقری، مهرداد میناوند، ادموند بزیک و… بهره برد. استانکوی دوست داشتنی در سال 1397 در 80 سالگی درگذشت. یادش را گرامی می داریم!

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.