سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

در این جلسه دادگاه تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور حضور دارند.

در ابتدای این جلسه دادگاه قاضی حجت‌الاسلام دهقانی با تلاوت آیه ۲۹ سوره اعراب بیان کرد: آخرین فرستاده خداوند، حضرت محمد(ص) می‌فرمایند عدالت ترازوی خداوند در زمین است، هر کسی آن را به کار گیرد به بهشت می‌رود و هر آنکس که آن را رها کند به دوزخ راهی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند: عدالت ترازوی خدای متعال در زمین است که در میان مردم قرار دارد و خداوند برای برپاییی حق، عدالت را نصب کرده است.

رئیس دادگاه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدا خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان رئیس دادگاه ادامه جلسه اول رسیدگی را بعد از تنفس‌ها اعلام میکنم این جلسه ادامه کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی انقلاب اسلامی و با رعایت کلیه تشریفات قانون آیین دادرسی کیفری در حال تشکیل و برگزاری است.

پیش از حضور نماینده دادستان، به اصحاب رسانه اعلام میکنم، با توجه به انعکاس برخی از مطالب از اینجانب یا نماینده دادستان در مواد قانونی خطاهایی رخ داده است، اصحاب محترم رسانه، ماده قانونی که دادگاه بیان می‌شود به دقت و درستی بنویسند. همچنین نام هایی که در کیفرخواست هستند به دقت و درستی بنویستند، نام عنوان شده در کیفرخواست در یک روزنامه محمد و در یک جای دیگر مجید و حسن و حسین نام عنوان است.

وی بیان کرد: نظر به اینکه این دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده است به تمام مردم ایران عرض میکنم؛ بنده رئیس دادگاه کیفری هستم و مستشاران محترم نیز مستشاران دادگاه کیفری هستند، ابلاغ دادرسی انقلاب را داریم به همین جهت این هیات قضایی مستقر در دادگاه، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله برای ۱۰۴ متهم پرونده را دارد.

حجت‌الاسلام دهقانی اظهار کرد: با توجه به اینکه وکلای محترم و نماینده دادستان و مستشاران محترم حاضر هستند، علنی و رسمی و قانونی بودن دادگاا را اعلام می‌کنم و از نماینده دادستان می خواهم به قرائت کیفرخواست بپردازد.

این خبر در حال به روز رسانی است….

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.