همکاری های اقتصادی ایران و کنیا در استان هرمزگان

همکاری های  اقتصادی ایران و کنیا در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر کشور کنیا که در بندرعباس حاضر شده بود، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در بعد دیپلماسی اقتصادی مقاصد جدیدی برای توسعه تجارتی کشور در نظر گرفته شده است که یکی از این مقاصد مهم آفریقا است و سفری که آقای رئیس جمهوربه شرق آفریقا داشتند، تاییدی بر این موضوع است.

وی درادامه گفت: اگر قرار باشد تجارتی میان شرق آفریقا و آسیای مرکزی شکل بگیرد، قطعا پل ارتباطی کشور ایران، کریدور شمال به جنوب و شروع این مسیر از بندرعباس است.

در این دیدار زمینه های همکاری، ظرفیت های نفتی، معدنی، صنعتی به ویژه کشاورزی، شیلاتی و ترانزیت بررسی شد.

مهدی دوستی گفت: اعلام آمادگی شده است که در صورت علاقه مندی اراضی ای که در پس کرانه بندر شهید رجایی است، در اختیار تجار کنیایی قرار بگیرد تا بتوانند از آن به عنوان بارانداز جهت انتقال کالاها به آسیای مرکزی و میانه و حتی شرق اروپا استفاده کنند.

جاشوا گاتیمو سفیر کنیا در تهران گفت: در این سفر با ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان آشنا شدم و از تجار و سرمایه گذاران هرمزگانی نیز دعوت می کنم تا به کشور کنیا سفر کنند تا با ظرفیت های اقتصادی کشور ما بیشتر آشنا شوند.

وی درادامه گفت: به طورجدی با پشتکار بالا به دنبال استحکام روابط بین دو کشورو پیگیر و مشوق ادامه داربودن این روابط هستیم.

جمهوری کنیا کشوری با حدود 60 میلیون نفر جمعیت در شرق آفریقا است و در طی سالهای اخیر مبادلات تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است. هرمزگان نیز به عنوان قطب تولید محصولات پتروشیمی و فولاد، ظرفیت زیرساخت های آبزی پروری، تولید خرما و همچنین محصولات کشاورزی مطرح است و از ظرفیت های حمل و نقل دریایی و امکان برقراری خط کشتیرانی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.