حضور در کارناوال ها و جشن های برزیل با تورهای فلای‌تودی

بدون تصویر

برزیل کشوری جذاب در آمریکای جنوبی است که به‌خاطر فرهنگ مهیج و مناظر مسحورکننده‌اش معروف شده است. مملو از کوه‌های چشم‌نواز و آبشارها و سواحل درخشان، برزیل واقعاً بهشتی برای گردشگران است. در کنار این زیبایی‌های طبیعی، مردم برزیل بسیار خونگرم و پرانرژی هستند و در جشن‌ها و فستیوال‌‌های متعددشان معنی با هم بودن و لذت ‌بردن از زندگی را نهادینه می‌کنند؛ خصوصیتی که به برزیل حال و هوایی دو چندان ویژه و فراموش‌نشدنی می‌دهد و باعث شگفتی توریست‌ها می‌شود. ما در تور برزیل فلای تودی شما را به این کشور زیبا می‌بریم تا بتوانید در این کارناوال‌ها و فستیوال‌ها شرکت کنید.

محبوب‌ترین کارناوال‌های برزیل

چه به تاریخ برزیل و فرهنگ‌های سنتی مردمش علاقه‌مند باشید یا به‌دنبال رقص و خوشگذرانی در “سرزمین طوطی‌ها” باشید ، شرکت در فستیوا‌ل‌های برزیل بهترین انتخاب است. از بزرگ‌ترین کارناوال جهان گرفته، تا رژه‌های مذهبی، جشن‌های منطقه‌ای، موسیقی و رقص‌های سامبا، برزیل کشوری است که باید کارناوال‌ها، فستیوال‌ها و جشن‌های آن را دید. با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از این فستیوال‌های مهیج بیندازیم. کارناوال ریودوژانیرو

کارناوال ریودوژانیرو یک رویداد استثنایی است که در فوریه و به مدت پنج روز، قبل از شروع ایام روزه مسیحیان برگزار می‌شود. مملو از موسیقی، رقص‌، پایکوبی‌ و لباس‌های باشکوه و رنگارنگ سنتی، در مدت این مراسم تمام شهر شاد هستند و همه‌جا با لبخند به‌ یکدیگر عشق و محبت می‌دهند.

مفهوم این جشن همیشه درحال تغییر است اما هدف اصلی کارناوال ریو همیشه یکی بوده است؛ دور هم جمع‌شدن و لذت بردن از زندگی. در تمام این پنج روز، از صبح تا شب در شهر جشن و پایکوبی است؛ پر از اجراهای موسیقی زنده و رژه‌های طولانی با لباس‌ها و تزئینات رنگارنگ. با دو میلیون آدم که هر روز در خیابان‌های شهر جشن می‌گیرند، کارناوال ریو به بزرگ‌ترین کارناوال دنیا معروف است.

فستا جونینا

فستا جونینا از محبوب‌ترین فستیوال‌ها در برزیل است که از قرن ۱۶ و زمان استعمار پرتغالی‌ها به این کشور آمد. تمام برزیل این رویداد سالانه را جشن می‌گیرند، شهر‌های بزرگ‌تر در ابعاد بزرگ‌تر و محله‌ها و روستاهای کوچک در اندازه خودشان. از مدارس و کلیساها گرفته تا خیابان‌ها، مردم در زيورآلات و لباس‌های سنتی‌شان به مهمانی‌‌ها می‌روند و با رقصی محلی به‌نام quadrilha و forró در اطراف یک آتش بزرگ می‌رقصند، که در سنت مردم این سرزمین ارواح بد را از سرزمین‌‌های برداشت دور نگه می‌دارد.

این سنت‌ ملی جشنی برای پایان فصول بارانی و آغاز برداشت محصول است و برزیلی‌ها این جشنواره منحصر به فرد را برای تمام ماه ژوئن ادامه می‌دهند. فستیوال پارینتینس

پارینتینس جزیره‌ای جادویی است که در 420 کیلومتریManaus (پایتخت ایالت آمازوناس) قرار دارد. این جزیره توانسته است به‌طرزی باورنکردنی سنت‌های بومی آمازون را حفظ کند. فستیوال پارینتینس جاذبه اصلی شهر است که هرسال، در آخرین هفته ماه ژوئن – در روزهای جمعه، شنبه و دوشنبه – برگزار می شود. پارینتینس یکی از زیباترین جشنواره‌های فولکلور جهان است، و افسانه‌ای محلی درباره یک گاو زنده شده در آن جشن گرفته می‌شود.

شهر در طی این فستیوال به طور کامل به دو تیم تقسیم می‌شود:Boi-Bumbá Garantido (گاو نر سفیدی که قلب قرمزی روی پیشانی خود دارد) وBoi-Bumbá Caprichoso (گاو نر سیاهی که یک ستاره آبی روی پیشانی خود دارد). در طی این رقابت دوتیم تلاش می‌کنند با رقص های پر زرق و برق، آواز خواندن، و رژه‌هایی باشکوه از یکدیگر پیشی بگیرند. هر تیم باید نمایش خود را در عرض دو ساعت ‌و ‌نیم تمام کند.

در طول روز با قدم ‌زدن در خیابان‌ها خواهید دید که این سنت قدیمی چقدر برای مردم پارینتینس مهم است و چگونه تمام شهر از هوای آن تنفس می‌کنند. جشن سال‌ نو ریو

یکی از کارناوال‌های دیدنی برزیل در ساحل کوپاکابانا ریو دیده می‌شود، جشن سال نو است. حدود 3 میلیون نفر در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند که اکثریت قریب ‌به ‌اتفاق آنها لباس سفید می‌‌پوشند تا ایمانجا، الهه دریا، و یکی از مهم‌ترین خدایان ماکومبا را گرامی بدارند.

جشن سال نو از ۳۱ دسامبر تا ۱ ژانویه به مدت یک روز برپا می‌شود و در نیمه شب با یک آتش‌بازی تماشایی در طول و عرض ساحل ادامه پیدا می‌کند. بعد از نیمه شب، اولین سامبای سال شروع می‌شود. مهمانی‌های سال نو در جاده‌ها، آپارتمان‌های کنار اقیانوس، در تمام هتل‌های روبروی اقیانوس و همچنین در قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی نزدیک ساحل کوپاکابانا برگزار می‌شوند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری خواهند بود. فستیوالoktoberfest

فستیوال oktoberfest که به مدت ۱۶ روز، در شهر بلومنائو، واقع در ایالت سانتا کاترینا برزیل برگزار می‌شود مملو از موسیقی، شادی، سنت و شور و هیجان زیاد است.این دومین جشنواره بزرگ oktoberfest

است که خارج از آلمان برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین آن‌ها در قاره آمریکاست!

افتتاحیه Oktoberfest اولین بار در سال ۱۸۱۰، در مونیخ به افتخار ازدواج شاهزاده لودویگ با پرنسس ترز فون زاکسن – هیلدبورگهاوزن برگزار شد. این جشن از ۱۲ اکتبر ۱۸۱۰ آغاز شد و تقریباً یک هفته تا ۱۷ اکتبر ادامه داشت و با یک مسابقه اسب دوانی هیجان‌انگیز به پایان رسید.

جشنواره راک در ریو

جشنواره موسیقیRock In Rio یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی جهان است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. این جشنواره افسانه‌ای از زمان تأسیس در سال ۱۹۸۵ تاکنون، با جمعیت پرانرژی و برخی از بزرگ‌ترین گروه‌های موسیقی جهان، از جمله R.E.M، Metallica ،Iron Maiden، Ac/Dc و Guns N’ Roses قلب میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تسخیر کرده است.

جذابیت‌های این فستیوال فقط به اجراهای هیجان‌انگیز موسیقی یا سازه‌های هنری بزرگی که در طی این جشنواره برپا می‌شوند محدود نیست و شهر ریو در طی این فستیوال مملو از هیجان‌انگیزترین رویدادها است، آراسته با نورهای رنگارنگ و جمعیت شاد و مشتاق. لذت حضور در فستیوال‌های برزیل با فلای‌تودی

فستیوال‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ محلی مردم برزیل هستند و برخی از مردمان این سرزمین در تمام طول سال به دوختن لباس‌های سنتی مخصوص این مراسم‌ها میپردازند و برخی دیگر در مدارس و گروه‌های محلی تمرین رقص سامبا میکنند. بنابراین بازدید از برزیل در زمان یکی از این فستیوال‌ها تاثیری به یاد‌ماندنی بر جای می گذارد که تا آخر عمر باقی می‌ماند.

شما می‌توانید برای اطلاع از تاریخ و جزئیات دقیق تورهای برزیل و شرکت در فستیوال‌های این کشور، به سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید.

منبع: پارس فوتبال