نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلامی است

نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام المسلمین رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: درس و آموزه‌ها سیدالشهدا ویاران باوفایش برای نسل‌های امروزی بسیار مهم و موثر بوده و ارتباط مردم با زیارت عاشورا که به واسطه این زیارتنامه از طریق پروردگار عالم به معرفت دست یابند سبب معرفت انسان می‌شود و با نردبان معرفت می‌توان به جایگاه خاصی دست یافت.

خطیب نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: انسان به واسطه ایمان ومعرفت وحب و بغض می‌تواند در نزد اولیای الهی ثابت قدم بماند و به حیات طیبه دست یابد و با دوستان اهل بیت دوست و با دشمنانش بغض در پیش گیرد.

وی گفت: منتقم خون سید الشهدا بنا بر روایاتی از معصومین علیه السلام در روز جمعه و روز عاشورا این انتقام را خواهد گرفت.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی بیان کرد: این رویداد در تاریخ ماندگار بوده و نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلامی هست و دلیل برتری امت اسلامی برسایر ادیان نماز جمعه وعاشورا هست و در سال جاری این تقارن خالی از لطف نیست هردو عامل برتری امت اسلامی به دیگر ادیان الهی است.

باوقار درسالروز اقامه نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی از ائمه نماز جمعه که به دیارباقی شتافته‌اند و از این دنیا رخت بسته‌اند به نیکی یاد کرده و از ائمه جمعه موقت که در سنگر حق با صلابت در کنار نمازگزاران جمعه تلاش نموده‌اند نیز تشکر وقدردانی کرد و توجه به نماز جمعه و نهضت عاشورا را از افتخارات امت اسلامی عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.