عاشورا یک الگوی بزرگ برای عالم بشریت است

عاشورا یک الگوی بزرگ برای عالم بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه که همزمان با روز عاشورا و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی با تاکید بر عظمت این روز بزرگ اظهار کرد: عاشورا سرّی بزرگ از اسرار عالم است و حقیقت آن در روز قیامت ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه قیامتی در نیم روز عاشورا برپا شده و درس‌های زیادی از آن می‌توان فرا گرفت، افزود: عاشورا، اقیانوسی از معارف توحیدی و دریایی از ارزش‌های انسانی را در بر خود جمع کرده بود.

حجت‌الاسلام حیدری زاد با اشاره به اینکه عاشورا مفسّر انسان است، اضافه کرد: امام حسین (ع) تمام وجود خود را فدای حقیقت کرد و این گونه سراسر وجود او مملو از محبت، مهربانی، ایثارگری و فداکاری است.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه عاشورا یک الگوی بزرگ برای عالم بشریت است، افزود: مأموریت امام حسین (ع) این بود که نهضت حسینی تبدیل به الگوی سیاسی و مذهبی و درس زندگی انسانیت در جهان باشد که این امر به خوبی محقق شده است.

حجت‌الاسلام حیدری زاد با اشاره به کلید پیروزی ملت ایران گفت: مجد و شرف ملت ایران قرن‌ها ادامه دار خواهد بود چرا که این صراط به اهل بیت و سالار شهیدان متصل بوده و دشمنان اسلام نیز با اطلاع از این موضوع هراس دارند.

حجت الاسلام حیدری زاد تصریح کرد: هیئت‌ها باید برنامه‌های تعلیمی و تربیتی داشته باشند و نسل حسینی برای ظهور تربیت کنند چرا که پرچم امام حسین علیه السلام تمدن ساز و جمع کننده ازادگان در کنار یکدیگر است.

منبع: مهر