محورهای دیدار «علی‌اف» و «پاشینیان» در روسیه

مهر نوشت: نخست‌وزیر ارمنستان با رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان در جریان نشست سران کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در سن‌پترزبورگ واقع در روسیه دیدار کردند.

به نقل از «پان آرمنین»، یک سخنگوی دولت ارمنستان امروز چهارشنبه از دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر کشورش با الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در جریان نشست سران کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در سن پترزبورگ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، «نازلی باغداساریان» (Nazeli Baghdasaryan) در این ارتباط گفت که طرفین در این رایزنی «برنامه صلح ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: مذاکرات به صورت دوجانبه انجام شد.

این اولین گفتگوی چهره به چهره علی اف و پاشینیان از زمان حمله نظامی جمهوری آذربایجان در ۱۹ و ۲۰ سپتامبر بود که کنترل باکو بر قره باغ را نهایی کرد.

سران این دو کشور پیشتر در ماه جولای سال جاری میلادی در بروکسل برای گفتگوهایی به میزبانی چارلز میشل رییس شورای اتحادیه اروپا دیدار کردند.

علی اف دو بار دیگر از این قبیل مذاکرات را که میشل قصد داشت در ماه اکتبر سازماندهی کند، لغو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز به همین ترتیب از نشست ۲۰ نوامبر با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی خود در واشنگتن انصراف داد.

باکو قدرت های غربی را به جانبداری از ارمنستان متهم کرد و پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایروان را داد.

310310

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.