راه‌اندازی نهضت‌ الگوی کشت در مناطق خشک و نیمه‌خشک کشور

راه‌اندازی نهضت‌ الگوی کشت در مناطق خشک و نیمه‌خشک کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در جلسه تبیین الگوی کشت در سالن شهرداری قهاوند با بیان اینکه حرف اول و آخر در این حوزه بحث الگوی کشت است اظهار کرد: این مهم جزو برنامه ششم بوده که باید ویژه اجرا می‌شد اما به خوبی در کشور سازماندهی نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز برنامه مهم وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت است و این امر جای تقدیر دارد افزود: در قهاوند و فامنین ۱۰۰ هزار هکتار به عنوان پایلوت الگوی کشت قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای الگوی کشت پیچیدگی‌های بسیاری دارد در حال حاضر برنامه الگوی کشت اجرا می‌شود اما چشمگیر نیست از همین رو درصدد برآمدیم با توجه به برنامه هفتم در سال ۱۴۰۳ نهضت ملی الگوی کشت به ویژه در مناطق خشک و نیمه‌خشک راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه با سرعت و قدرت این برنامه کلید خواهد خورد و تداوم خواهد داشت طوری که در کشور تسری یابد گفت: امیدواریم به زودی دو منطقه ویژه کشاورزی یک مورد در فیض‌آباد فامنین و ۱۰۰ هکتار در قهاوند ایجاد و گلخانه راه‌اندازی شود چراکه ایجاد گلخانه مصداق الگوی کشت است.

حاجی بابایی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی قنات‌ها بسیار مهم و کلیدی هستند از همین رو در ماده ۵۶، ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرستان همدان و فامنین اختصاص یافته، ضمن اینکه در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز از محل محرومیت‌زدایی این مهم دیده شده است.

وی در پایان پیگیری در حوزه بیمه کشاورزی را اولویت دانست و اضافه کرد: در بخش امهال تسهیلات کشاورزی نیز پیگیری ویژه انجام شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.