کریستیانو رونالدو و رکورد 100 درصد گلزنی از روی نقطه پنالتی پس از 12 سال

کریستیانو رونالدو پس از 12 سال، تمامی پنالتی‌های خود در یک سال تقویمی را به گل تبدیل کرد.

طرفداری | سال 2023 میلادی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و این روزها آمار و ارقام مختلفی از تیم‌ها و بازیکنان به دست می‌آید. در این میان، نگاهی به آمار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو شایان توجه است. کریستیانو رونالدو در سال 2023 صاحب 15 ضربه پنالتی در جریان بازی شد و توانست هر 15 پنالتی خود را به گل تبدیل کند. رونالدو 12 گل برای النصر و 3 گل برای پرتغال از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. فوق ستاره پرتغالی آخرین بار در سال 2011 موفق شده بود تمامی پنالتی‌های خود برای رئال مادرید و پرتغال را به گل تبدیل کند. با توجه به این که رونالدو در سال 2011، 13 پنالتی را به تور دروازه رقبا چسبانده بود، بنابراین ستاره پرتغالی در سال 2023 بهترین رکورد دوران حرفه‌ای خود در گل کردن پنالتی‌ها را به ثبت رساند.

آخرین پنالتی از دست رفته کریستیانو رونالدو به فوریه 2022 و در جریان حذف منچستریونایتد از جام حذفی انگلیس به دست میدلزبرو بازمی‌گردد. رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود 160 پنالتی را به گل تبدیل کرده و 29 پنالتی نیز از دست داده است.

در خصوص لیونل مسی در 2023 بخوانید:

آمار جالب لیونل مسی پس از 17 سال؛ پنالتی، بی پنالتی! CR7 در سال 2023:
15 پنالتی، 15 گل

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.