هدست اپل ویژن پرو 2 با نمایشگر بسیار پیشرفته ساخت سامسونگ عرضه خواهد شد

وبسایت کره‌ای The Elec با استناد به داده‌های موسسه تحقیقاتی Omdia جزئیات جدیدی را درباره هدست آینده اپل موسوم به ویژن پرو 2 منتشر نموده است.

اگرچه نخستین نسل کامپیوتر فضایی ویژن پرو اپل با برچسب قیمتی 3499 دلاری هنوز به‌طور رسمی روانه بازار نشده و این پدیده تا ماه ژانویه یا فوریه سال آینده نیز عملی نخواهد شد؛ اما در حال حاضر اپل روی توسعه دومین نسل هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند. بر اساس شایعات این محصول در سال 2027 عرضه خواهد شد.

به گفته وبسایت Omdia دومین نسل هدست ویژن پرو از یک نمایشگر پیشرفته‌تر RGB OLEDoS استفاده خواهد کرد. این نمایشگر در مقایسه با نمونه WOLED به‌کارگیری شده در نخستین نسل ویژن پرو از روشنایی بالاتر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود. نمایشگر WOLED اپل ویژن پرو نیازمند استفاده از فیلتر رنگی RGB است.

در حال حاضر سامسونگ دیسپلی تنها شرکتی است که می‌تواند نمایشگرهای RGB OLEDoS را جهت استفاده در اپل ویژن پرو 2 ارائه نماید. در مقطع کنونی یک واحد اخیرا خریداری شده توسط شرکت سامسونگ سرگرم تولید این پنل‌ها برای مصارف نظامی است.

چنان‌چه اپل به برنامه‌های شایعه شده برای ارتقاء نمایشگر کامپیوتر فضایی خود ادامه دهد؛ در این‌صورت برند آمریکایی برای تامین نمایشگر هدست ویژن پرو 2 به‌جای سونی با سامسونگ دیسپلی همکاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها اپل به‌دنبال ارتقاء کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده برای هدست ویژن پرو 2 است.

قابلیت تولیدی سونی برای نمایشگر مورد استفاده در اپل ویژن پرو محدود بوده و میزان بازدهی آن کمتر از 50 درصد است. اپل به احتمال فراوان در دومین نسل هدست ویژن پرو از نمایشگر پیشرفته‌تری استفاده خواهد کرد؛ خصوصا اینکه به‌کارگیری نمایشگرهای RGB OLEDoS بایستی به بهبود مدت شارژدهی باتری کمک کند.

نمایشگرهای RGB OLEDoS از اولدهای قرمز، سبز و آبی بر روی سیلیکون استفاده کرده و برخلاف پنل‌های WOLED از به‌کارگیری فیلترهای رنگی بی‌نیاز خواهند بود. دلیل چنین پدیده‌ای این است که نمایشگرهای RGB OLEDoS با استفاده از یک لایه منفرد، نور و رنگ را از زیر پیکسل‌های RGB دریافت می‌کنند.

نمایشگرهای WOLED بر روی دیود ساطع‌کننده نور آلی سفید یک فیلتر رنگی را اعمال می‌کنند. عدم وجود فیلتر رنگی برای نمایشگرهای RGB OLEDoS موجب می‌شود تا روشنایی آنها در مقایسه با پنل‌های WOLED و فیلتر رنگی OLEDOS به میزان چشمگیری بیش‌تر باشد.

بر اساس برخی گزارش‌ها اپل سرگرم توسعه مدل ارزان‌قیمت‌تر هدست ویژن پرو با حذف برخی ویژگی‌های آن بوده است. حذف برخی قابلیت‌های مدل استاندارد موجب کاهش قیمت کامپیوتر فضایی اپل خواهد شد. شایعات مطرح شده از عرضه مدل مقرون‌‌به‌صرفه‌تر هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2025 حکایت داشتند. اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل واقعا روی چنین پروژه‌ای کار می‌کند یا خیر.

در عین‌حال موسسه Omdia پیش‌بینی می‌کند که اپل در سال آینده کمتر از 500 هزار دستگاه هدست ویژن پرو را به بازار عرضه خواهد کرد.

نوشته هدست اپل ویژن پرو 2 با نمایشگر بسیار پیشرفته ساخت سامسونگ عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان