حواشی جنجالی سوپرجام ترکیه؛ از پخش آهنگ در جواب به شعار ترک‌ها تا تجمع مقابل سفارت عربستان!

جنجال در سوپرجام ترکیه ابعاد بزرگ‌تری به خود گرفته است.

طرفداری | ساعاتی پیش (حوالی ساعت 21 روز جمعه) اخباری از شهر ریاض منتشر شد و سریعاً در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای به خود گرفت. سوپرجام ترکیه میان تیم‌های گالاتاسارای و فنرباحچه به دلیل مشاجره سیاسی دو باشگاه با میزبان سعودی لغو شد. اعضای گالاتاسارای و فنرباحچه در اعتراض به مخالفت سعودی‌ها در خصوص استفاده از البسه و بنرهای مصطفی آتاترک به مناسبت صدمین سال تأسیس جمهوری ترکیه، از حضور در ورزشگاه محل برگزاری بازی خودداری کرده و سریعاً ریاض را به مقصد استانبول ترک گفتند. اکنون که سرنوشت این جدال حساس معلوم نیست، قصد داریم حواشی آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

هم‌چنین بخوانید:

فوری؛ سوپرجام ترکیه به دلیل تنش سیاسی میان مسئولان ترکیه و عربستان لغو شد!

بیانیه فدراسیون فوتبال ترکیه و باشگاه های گالاتاسارای و فنرباحچه در مورد لغو بازی سوپرجام داستان از کجا شروع شد؟

هفته گذشته سران دو باشگاه گالاتاسارای و فنرباحچه هماهنگی‌های نهایی را با مسئولان عربستانی در خصوص نحوه برگزاری بازی به عمل آوردند. اما دو روز پیش از مسابقه مشکلاتی میان طرفین پیش آمد و پیغامی از عربستان به دست دو باشگاه رسید: «وقتی این بازی یک مسابقه ملی نیست، نباید سرود ملی نیز پخش شود». در پی این ماجرا، گالاتاسارای و فنرباحچه به طور مشترک تصمیم گرفتند به مناسبت بزرگداشت جمهوری ترکیه، با پیراهن و پارچه‌نوشت‌هایی منقش به تصویر و متون مربوط به آتاتورک به استقبال این دیدار بروند. این تصمیم دو تیم نیز نهِ قاطع عربستان را به همراه و مسئولان فوتبال این کشور با هر گونه اقدام سیاسی از جانب گالاتاسارای و فنرباحچه مخالفت کردند. اعضای دو باشگاه در اعتراض به مخالفت سعودی‌ها به هتل محل اقامت خود بازگشتند و جلسات میان طرفین نیز اختلافات را حل نکرد. نه عربستان و نه ترکیه‌ای‌ها از موضع کوتاه خود پایین نیامدند و در نهایت گالاتاسارای و فنرباحچه ریاض را ترک کردند. اتفاق جنجالی پیش از آغاز بازی؛ پخش آهنگ در جواب به شعار ترک‌ها!

هواداران گالاتاسارای و فنرباحچه پس از اطلاع از احتمال لغو بازی، در اعتراض به مخالفت سعودی‌ها یک‌صدا شعار «ما همه سرباز آتاترک هستیم» سر دادند که با واکنش سریع مسئولان ورزشگاه اول پارک روبرو شد. سعودی‌ها برای جلوگیری از شعارهای ترک‌ها، آهنگ معروف We will Rock You را پخش کردند! این اقدام به مذاق هواداران دو تیم خوش نیامد و آن‌ها اعتراض خود را با سوت‌های کرکننده نشان دادند. تجمع هواداران ترابزون مقابل سفارت عربستان در ترکیه!

هواداران ترابزون اسپور در حمایت از گالاتاسارای و فنرباحچه به سرعت وارد عمل شدند. آن‌ها با تجمع جلوی سرکنسولگری عربستان در ترکیه بنری را در اعتراض به مخالفت سعودی‌ها به اهتزاز در آوردند. روی این بنر که حاوی تصویر آتاترک است، عبارت «زنده باد جمهوری» نوشته شده است. بنر هواداران ترابزون جلوی سفارت عربستان

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.