– اخبار فرهنگی –
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شامگاه شب گذشته آئیین اختتامیه ششمین دوره بینالمللی جایزه بازیهای جدی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، ، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، فرزانه فخریان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر و فعالان عرصه بازیسازی در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این مراسم با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به عنوان بازی گفت: امسال 84 عنوان بازی برای شرکت در این جشنواره ارسال شد که از میان این تعداد بازی ارسال شده، 15 بازی پس از طی 10 مرحله داوری در حوزههای تخصصی علمی و فنی به مرحله فینال راه یافتند.
.
محمدامین حاجی هاشمی، همچنین گفت: علاوه بر این 15 بازی داخلی، یک بازی خارجی نیز در بخش بینالملل به مرحله فینال این جشنواره راه یافت و براساس داوریهای انجام شده بازی "الفباشی" حائز رتبه برتر و برنده 80 میلیون تومان هدیه نقدی شد.
برگزیدگان ششمین دوره بینالمللی جایزه بازیهای جدی
براساس رای هیئت داوران این دوره از جایزه بازیهای جدی، زینب میرزاده از کشور کانادا در «بخش آثار بینالمللی» با بازی Tale of Chak Chak برنده جایزه 1500 یورویی شد و در بخش ملی این دوره از جشنواره به ترتیب شبیهساز واقعیت مجازی آموزش و تعمیرات رگلاتور گاز رومباخ رتبه سوم شناخته شد و جایزه 200 میلیون ریالی را دریافت کرد و بازی منتیلهپو نیز در جایگاه دوم قرار گرفت و جایزه 250 میلیون ریالی را به خود اختصاص داد و در نهایت رتبه نخست و بازی سال نیز به "الف باشی" معرفی شد.
این درحالی است که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به هر سه بازی منتخب ملی مبلغ 20 میلیون تومان جایزه ویژه پرداخت کرد.
.
صارمی: قبل از تولید آثار فرهنگی به فکر تکمیل زنجیره باشیم
حمایت وزارت ارشاد از طرحهای دانشگاهی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تاکید بر اهمیت استفاده از شیوههای جدید حکمرانی گفت: در دنیای امروز به کارگیری و استفاده از شیوههای جدید برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.
محمدمهدی اسماعیلی همچنین تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوریهای نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد.
اسماعیلی در ادامه افزود: از دیگر حوزههای مهم بخش بازیهاست که طبق آخرین پیمایشهای بنیاد بازیهای رایانهای بیش از 34 میلیون بازیکن داریم که 4 میلیون بازیکن حرفهای هستند که بیش از 21 ساعت در هفته بازی میکنند و این امر یک فرصت بهشمار میآید.
وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخشهای حائز اهمیت جشنواره بازیهاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرحهای کاربردی دانشگاههای مختلف است.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم