رندرهای سامسونگ گلکسی تب اکتیو 5 در فضای وب منتشر شد

سامسونگ در حال توسعه تبلت مقاوم جدید خود با نام گلکسی تب اکتیو 5 است. این دستگاه پیش‌تر در چندین وبسایت صدور گواهینامه‌های مختلف رویت شده و این موضوع از احتمال معرفی قریب‌الوقوع تبلت جدید سامسونگ حکایت دارد.

اکنون رندرهای جدیدی از گلکسی تب اکتیو 5 در فضای آنلاین منتشر شده است. این رندرها علاوه بر نمایش طراحی پنل‌های جلویی و پشتی به برخی مشخصات دستگاه نیز اشاره دارند.

گلکسی تب اکتیو 5 به فرمول طراحی مقاوم پیشین پایبند است. این سبک از طراحی پیش‌تر امتحان خود را پس داده است. نمایشگر 8 اینچی این تبلت به منظور محافظت هرچه بهتر با حواشی ضخیم احاطه شده است. دکمه‌های فیزیکی Back، Menu و Home نیز در زیر چانه پایینی نمایشگر قرار گرفته و حتی در صورت استفاده کاربران از دستکش نیز از کنترل‌پذیری قابل اعتمادی برخوردار هستند.

نکته قابل توجه اینکه این نمایشگر نسبت به فرامین لمسی حساس بوده و به منظور محافظت بیش‌تر از پوشش کورنینگ گوریلا گلس 5 بهره می‌گیرد. پنل پشتی تبلت دارای طراحی بافت‌دار بوده و دوربین منفرد 13 مگاپیکسلی نیز مجهز به یک حلقه اختصاصی و فلاش LED است.

از آنجا که گلکسی تب اکتیو 5 یک دستگاه مقاوم به‌شمار می‌رود؛ لذا موفق به دریافت گواهینامه نظامی MIL-STD-810H برای دوام بالا و گواهینامه حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار شده است. این دستگاه به لطف کیس محافظ ارائه شده به‌همراه خود می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.2 متری مقاومت نماید.

بعلاوه گلکسی تب اکتیو 5 از قلم استایلوس S Pen پشتیبانی نموده و این قلم نیز همانند خود تبلت دارای گواهینامه IP68 خواهد بود. سامسونگ شخصا اعلام کرده که این تبلت با قابلیت حفاظتی Knox، سیستم تشخیص چهره یا اثرانگشت و امکان سفارشی‌سازی یک دکمه قابل برنامه‌ریزی جهت دسترسی سریع به برنامه‌ها یا اعمال پر کاربرد روانه بازار خواهد شد.

سیستم صوتی تبلت احتمالا شامل یک اسپیکر منفرد با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس خواهد بود. از جنبه عملکردی نیز گلکسی تب اکتیو 5 احتمالا از تراشه اگزینوس 1380 به‌همراه حداکثر 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء استفاده خواهد کرد. انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد.

موضوع تعجب‌آور اینکه تبلت مقاوم آینده سامسونگ احتمالا به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد. گزینه‌های ارتباطی تبلت شامل 5G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.3، NFC و GPS است.

سامسونگ در خصوص تبلت گلکسی تب اکتیو 5 هنوز هیچ بیانیه خاصی صادر نکرده است. گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که این دستگاه احتمالا در کنار گوشی مقاوم گلکسی Xcover 7 در 3 ماهه نخست سال 2024 معرفی خواهد شد.

نوشته رندرهای سامسونگ گلکسی تب اکتیو 5 در فضای وب منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.