برگزاری بزرگداشت استاد ضابطی‌جهرمی در آیین اختتامیه جایزه پژوهش سال سینما

برگزاری بزرگداشت استاد ضابطی‌جهرمی در آیین اختتامیه جایزه پژوهش سال سینما – اخبار فرهنگی –

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با برگزاری اختتامیه ششمین جایزه سال سینمای ایران بزرگداشت استاد احمد ضابطی جهرمی از مستندسازان کشورمان برگزار خواهد شد.

دکتر احمد ضابطی جهرمی مستندساز و استاد تمام دانشگاه صداوسیما، متولد 1330 در جهرم است.

او دانش‌آموخته کارشناسی سینما و دکترای پژوهش هنر در شاخه‌های هنرهای دراماتیک؛ گرایش سینما و تلویزیون است. تدریس، ترجمه، تالیف و پژوهش در حوزه سینما و تلویزیون، دبیری دومین جایزه پژوهش سال سینمای ایران و‌… بخشی از فعالیت‌های او بوده است.

دکتر ضابطی جهرمی اولین استاد سینمای ایران است که از سوی فرهنگستان هنر تجلیل شده و تالیفات او شامل 35 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف سینما و بالغ بر 125 مقاله علمی تخصصی و علمی پژوهشی است.

از جمله کتاب‌های او «فیلم مستند دورگه»، «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی فیلم مستند»، «نظریه‌ها و گفتمان‌های سینمای مستند»، «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند»، «زیبایی‌شناسی و تاریخ تدوین فیلم» و.‌‌.‌ است.

کتاب‌های «روان‌شناسی شناختی تدوین فیلم»، «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند»، جدیدترین تالیفات این استاد است.

همچنین فیلم‌های مستند ساخته او، 19 جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری قادر آشنا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.