غربالگری بیش از ۶۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در لرستان

غربالگری بیش از ۶۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا تاریخ پنجم دی ماه ۶۵/۸۵ درصد از جمعیت هدف پویش ملی سلامت در لرستان غربالگری شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، وبینار استانی پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت به ریاست دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه و با حضور معاون فنی و معاون اجرایی معاونت بهداشت، مدیران و روسای گروه‌های تخصصی، و به صورت مجازی روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان برگزار شد.

دکتر کوشکی معاون بهداشت دانشگاه در این جلسه با تاکید بر لزوم حضور فعال کارشناسان و روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها در پویش ملی سلامت، اظهار داشت: مدت محدودی تا پایان پویش ملی سلامت در کشور باقی مانده است.

وی افزود: سرعت، دقت و کیفیت در غربالگری ها باید در نظر گرفته شود که در زمان باقی مانده بتوانیم صد در صد جامعه هدف را غربالگری کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای خرید تجهیزات شامل دستگاه فشار سنج، دستگاه تست قندخون، کیت و… مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

دکتر کوشکی عنوان کرد: تا تاریخ پنجم دی ماه دانشگاه در پویش ملی سلامت در رتبه ۹ قرار دارد و ۶۵/۸۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری پویش ملی سلامت، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت مهم‌ترین هدف این پویش بوده و این در حالی است که افراد شناسایی شده باید تحت مراقبت قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: در مدت باقی مانده باید تبلیغات محیطی درخصوص اطلاع رسانی و دعوت مردم به پویش پررنگ تر شود و آموزش لازم برای اجرای کیفی غربالگری ها به مردم ارائه گردد.

دکتر کوشکی گفت: ناظرین اجرای پویش ملی سلامت باید توجیه شده و آموزش های لازم به کارشناسان تیم های غربالگر ارائه شود تا شاهد اجرای کیفی غربالگری ها و بهتر شدن رتبه دانشگاه در این پویش باشیم.

46

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.