آیین خیمه‌سوزان عصر عاشورا در کرمانشاه برگزار شد+ فیلم

آیین خیمه‌سوزان عصر عاشورا در کرمانشاه برگزار شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، از حوادث بسیار تکان دهنده در عصر عاشورا، سوزاندن خیمه‌هاى آل رسول الله(ص) بود. امام سجاد(ع) هنگام یادآورى آن خاطرات تلخ همواره اشک از دیدگانشان جارى مى شد و مى فرمود: «به خدا سوگند، من هیچگاه به عمه‌ها و خواهرانم نظر نمى‌کنم جز این که گریه گلویم را مى‌فشارد و یاد مى‌کنم آن لحظات را که آن‌ها از خیمه‌اى به خیمه دیگر مى‌دویدند و منادى سپاه دشمن فریاد مى‌زد که: خیمه‌هاى ستمگران را آتش بزنید»!

آیین سنتی و نمادین خیمه‌سوزان عصر عاشورای حسینی در میدان غدیر شهر کرمانشاه برگزار شد و مردم عزادار نیز با دیدن این صحنه‌ها به یاد اسیر خاندان و اهل بیت امام حسین‌(ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند. در میان حزن و اندوه مردم شیفته اهل بیت(ع) و سرهای بریده امام حسین(ع) و یاران باوفاویش و بر نیزه به نمایش درآمد. اسبی را بدون سرنشین «ذوالجناح» به علامت کشته شدن حسین بن علی‌(ع) در مقابل عزاداران به حرکت درآورند.

آیین سنتی خیمه‌سوزان با هدف بازسازی واقعه عصر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و حمله سپاه یزید به خیمه‌های بازماندگان لشکر حضرت امام حسین (ع) عصر عاشورای هر سال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

پایام پیام/پ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.