کانون شعر حوزه هنری کردستان آغاز به کار کرد

کانون شعر حوزه هنری کردستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کانون شعر حوزه هنری استان کردستان در دوره جدید با عنوان «کانون شعر استاد محمد رضا همتیار» با حضور جمعی از شاعران و علاقه مندان شعر و ادب در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج کار خود را آغاز کرد.

آرمان نصراللهی معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری استان کردستان در این جلسه با گرامیداشت یاد وخاطر زنده یاد محمدرضا همتیار گفت: پس از درگذشت این شاعر و هنرمند توانا در خرداد ماه سالجاری با توجه به جایگاه و فعالیت های هنری این انسان وارسته که از مؤسسین انجمن مولوی کرد بودند و آثار ارزشمندی از جمله ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان کردی که به باور صاحب نظران یکی از کارهای ماندگار هنری محسوب می گردد به پیشنهاد سرپرست حوزه هنری استان کردستان و استقبال شاعران و اندیشمندان حوزه شعر و ادب مقررشد فعالیت مجدد کانون شعر حوزه هنری استان کردستان با نامگذاری این کانون به نام استاد محمد رضا همتیار آغاز شود.

وی با اشاره به جایگاه هنرمندان استان و لزوم قدردانی از هنرمندان گفت: متأسفانه در چند ماه گذشته شاهد از دست دادن استاد احمد خلیلی فرد از نقاشان برجسته استان در تهران بودیم و سپس استاد محمد رضا همتیار نیز با قبول دعوت حق از بین ما رفتند که امیدواریم با این حضور و نامگذاری این کانون به نام استاد همتیار شاهد تداوم تلاش های این عزیزان در گسترش هنر در میان نوجوانان و جوانان و نسل های آینده باشیم.

نصراللهی با دعوت از شاعران و علاقه مندان برای عضویت در این کانون افزود: کانون شعر استاد محمدرضا همتیار از امروز رسماً با رویکرد کشف، جذب و پرورش استعدادهای ادبی در حوزه شعرو ادب و برگزاری جلسات نقد وبررسی فعالیت خود را آغاز می کند و قرار است هر پنجشنبه از ساعت 17 الی 19 در محل سالن اندیشه با مسئولیت آقای امجد ویسی جلسات آن با حضور شاعران و اساتید این حوزه برگزار شد.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان این آمادگی را دارد در پایان تابستان، سروده‌های شاعران عضو این کانون را در قالب یک مجموعه شعر چاپ و منتشر کند.

اهدای لوح یادبود و هدیه حوزه هنری استان کردستان به خانواده استاد همتیار پایان بخش آیین افتتاحیه کانون شعر استاد محمدرضا همتیار در حوزه هنری بود.

استاد زنده‌یاد محمدرضا همتیار دبیر بازنشسته، شاعر و ادیب برجسته‌ی سنندجی بود، که چندین اثر ادبی را در کارنامه خود داشت و از بنیان‌گذاران انجمن ادبی مولوی کورد بود. وی در ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ درگذشت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.