"چند شب" پس از چهار سال سکوت

"چند شب" پس از چهار سال سکوت – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» پس از مدت ها وقفه در برگزاری این رویداد، طی روزهای بیستم، بیست ویکم وبیست و دوم دی ماه سال 1402 به میزبانی تالار رودکی تهران برگزار می شود.
در فصل سیزدهم این پروژه تعدادی از نوازندگان برگزیده و شناخته شده موسیقی ایرانی در قالب کنسرت‌های تک نوازی، دو نوازی و سه نوازی سازهای ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

مرور مجید انتظامی از زبان خودش / هرگز به بزرگی موسیقی در ذهن انتظامی نمی‌رسیم

افشین معصومی تهیه کننده و مدیربرگزاری پروژه موسیقایی «چندشب» با اشاره به برگزاری این رویداد پس از مدت ها تعطیلی توضیح داد: پس از برگزاری دوره دوازدهم پروژه موسیقایی «چند شب» که در آذرماه سال 1398 برگزار شد، این بار بسیار خوشحالیم که پس از چهارسال سکوت و توقف این پروژه، باردیگر میزبان هنرمندان و مخاطبان فهیم موسیقی در قالب دوره سیزدهم خواهیم بود. به هر حال بعد ازپاندمی کرونا و شرایطی که منجر به توقف در برگزاری کنسرت‌ها شد، انگیزه‌ای برای برگزاری این پروژه وجود نداشت اما به عقیده من خلوت گزیدن، اجرا نکردن و صرفا در مباحث آموزشی حضور داشتن از سوی هنرمندان، ضایعه‌ای دارد که جامعه فرهنگی و دوستدار موسیقی ایرانی را دچار فقدان می‌کند.

وی افزود: به اعتقاد من موسیقی ایرانی و توجه به آن می‌بایست به عنوان یک کالای مهم در سبدفرهنگی خانواده‌ها باقی بماند و ما به واسطه حضور هنرمندان ارزنده این عرصه نباید اجازه دهیم که چنین محصول فرهنگی ارزشمندی به ورطه فراموشی سپرده شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همت هنرمندان عزیز و تلاشگر حوزه موسیقی دوباره پروژه «چندشب» را راه اندازی کنیم و امیدواریم این شروع خوبی برای ادامه دادن مسیری باشد که برایم بسیاربا اهمیت است.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، برنامه کنسرت‌ها به ترتیب زیر اعلام شده است:

چهارشنبه 20 دی 1402 | ساعت 20
اجرای اول: بهمن فریادرس نوازنده کمانچه و حمید قنبری نوازنده تمبک
اجرای دوم: احسان ذبیحی‌فر نوازنده کمانچه
اجرای سوم: شهرام غلامی نوازنده عود

پنجشنبه 21 دی 1402 | ساعت 20
اجرای اول: نازنین غنی زاده نوازنده کمانچه
اجرای دوم: میلاد محمدی نوازنده سنتور
اجرای سوم: سامر حبیبی نوازنده کمانچه – آرش فرهنگفر نوازنده تمبک

جمعه 22 دی 1402 | ساعت 20
اجرای اول: پویان عطایی نوازنده سنتور – سهیل اله دادیان نوازنده تمبک
اجرای دوم: مرتضی صنایعی نوازنده نی
اجرای سوم: حسام اینانلو نوازنده کمانچه – پارسا نظری نوازنده کمانچه – فرزانه مهدی زاده نوازنده کمانچه

مجموعه کنسرت‌های «چندشب» به مدیریت افشین معصومی از تیرماه سال 1396 با هدف یادآوری ریشه‌های اصلی موسیقی در دوره‌های مختلف طراحی و برگزار شده که در هر دوره به یک، دو یا چند ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش‌های دیگری از گونه‌های موسیقی پرداخته می‌شود.

مرحله فروش بلیت دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» از روز یکشنبه دهم دی 1402 آغاز شده و علاقه مندان برای تهیه بلیت کنسرت‌های این دوره می‌توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.