امروز در دادگاه مطبوعات چه گذشت؟

امروز در دادگاه مطبوعات چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در جلسه امروز به اتفاق آراء، مدیر مسئول روزنامه کارون را مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند.

اکبر نصراللهی، سخنگوی هیات منصفه در اینباره گفت: اتهام آقای منصور قنواتی، مدیر مسئول روزنامه کارون، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود. برخی اعضای هیأت منصفه با استناد به روند پوشش‌خبری حوادث‌ سال قبل مندرج در پرونده متهم گفتند که روزنامه کارون با تیترها و عبارت‌های تحریک کننده در اوج اعتراضات ۱۴۰۱ همانند «خط پایان، سیاست شما به بن‌بست رسیده‌ است»، «دولت سوخت اعتراضات را تأمین کرده است»، « تو نمی‌میری؛ نامت رمز اعتراضات می‌شود» به جای آرامش بخشی، حل بحران و تامین آرامش روحی و روانی، در راستای بحران افزایی و آرامش‌زدایی در شرایط ملتهب بوده و استفاده از این کلیدواژه‌ها و عبارات حتی به نقل از دیگران نمی‌تواند رافع مسئولیت روزنامه در شرایط بحرانی باشد.

در جلسه امروز دادگاه همچنین هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت قریب به اتفاق آراء، آقای وحید ضرابی، مدیر مسئول نیرو نیوز را از اتهام توهین به اشخاص مجرم نشناختند اما در مورد اتهام نشر اکاذیب مجرم شناختند و وی را مستحق تخفیف دانستند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در پایان گفت: آرای دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان وحید ضرابی و منصور قنواتی که هر دو آنها به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.