نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل پاییز کاهش یافت

نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل پاییز کاهش یافت

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براساس چکیده طرح نیروی کار متوسط نرخ بیکاری کشور در پاییز سال‌جاری ۷.۶ درصد اعلام شده که نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ شش دهم درصد(۶/. درصد) کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ بیکاری فصل پاییز امسال(۱۱.۲ درصد) استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۱۲.۹ درصد) به میزان ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بهار سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ استان افزایش نرخ بیکاری و ۱۹ استان کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند که استان کرمانشاه با ۱.۷ درصد کاهش، رتبه هفتم استانی از نظر بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۱۱.۲ درصد نرخ بیکاری بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان(۱۳.۵)، هرمزگان(۱۱.۸)، لرستان(۱۱.۶) و چهارمحال بختیاری(۱۱.۵) در رتبه پنجم قرار دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شده که براساس داده‌های سامانه رصد نزدیک به ۷۰ درصد از این تعداد نظارت و راستی‌آزمایی شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.