نماینده کرج: مجلس باید براساس نیاز کل جامعه تصمیم بگیرد، نه نیازهای یک قشر خاص

نماینده کرج: مجلس باید براساس نیاز کل جامعه تصمیم بگیرد، نه نیازهای یک قشر خاص

علیرضا عباسی نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه توانا در خصوص انتظارات جامعه از مجلس آینده گفت: اولین انتظار جامعه این است افرادی که وارد مجلس و دستگاه‌های دولتی می‌شوند، مسائل شخصی، گروهی، صنفی و قومیتی‌شان را کنار بگذارند و کشور را به‌صورت یک کل واحد ببینید.

وی ضمن تأکید بر این نکته که نماینده باید براساس نیاز کل جامعه تصمیم بگیرد، نه نیازهای یک قشر خاص، بیان کرد: مردم انتظار دارند ما کل جامعه را در نظر بگیریم و حتی اگر جایی به ضرر خودمان یا صنف و گروه مان بود، ولی نفع جامعه را در نظر می‌گرفت، تصمیم‌گیری کنیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده، گفت: نماینده باید منافع ملی را اولویت قرار دهد و با یک برنامه درست، موضوعات را اصلی – فرعی کند. یعنی موضوعاتی را که اولویت مردم نیستند،کنار بگذارد و آن‌هایی را که به نیاز جامعه و مردم ربط دارند، انتخاب کند.

عباسی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد وارد مجلس شود، باید برای معیشت مردم، امنیت غذایی و فرهنگ برنامه درست داشته‌باشد، گفت: آنچه که در سال‌های اخیر مردم را آزار می‌دهد، بحث معیشت و اقتصاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار اقتصاد می‌توان به اولویت داشتن امنیت غذایی اشاره کرد که درست است در دل اقتصاد وجود دارد، اما به‌دلیل اهمیت، تفکیک آن خالی از لطف نیست. همچنین، مسائل فرهنگی متعددی نیز وجود دارد که کشور با آن‌ها دست به گریبان است و دشمنان روی آن‌ها موج سواری می‌کنند

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در تأیید اهمیت امنیت غذایی بیان کرد: در امنیت غذایی، ما بین 10 تا 15 میلیارد دلار، واردات نهاده‌های دامی داریم که هر چقدر از آن را بتوانیم در داخل پوشش دهیم، برابر است با رفاه مردم. همچنین چشم طمع دشمن را نیز کوتاه می‌کند.

عباسی همچنین در خصوص اولویت مسائل فرهنگی گفت: در مسائل فرهنگی، جامعه از ما انتظار دارد که در یک نظام اسلامی، بنیان‌های جامعه و خانواده به‌وسیله شبیخون و ناتو فرهنگی متزلزل نشود. اگر در این حوزه کار کردیم، می‌توانیم یک ملت معتقد به آرمان‌های اسلام و انقلاب داشته‌باشیم.

این نماینده مجلس، در بیان اهمیت لزوم مشارکت در انتخابات ادامه‌داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، ما سبک جمهوری اسلامی را با رأی مردم برای اداره جامعه و حکومت انتخاب کردیم. به همین دلیل باید اسلامیت و جمهوریت نظام مورد توجه قرار گیرد.

عباسی گفت: جمهوریت نظام، برگرفته از همین انتخابات است؛ یعنی مردم بیایند مشارکت کنند و مسئولین حاکمیت را، از رهبری نظام گرفته که با واسطه انتخاب می‌شود تا نماینده‌های مجلس، شورای‌شهر و ریاست جمهوری که مستقیم انتخاب می‌شوند، انتخاب کنند.

وی، با تأکید بر اینکه این مردم هستند که افراد دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری را با سلیقه خود انتخاب می‌کنند، بیان کرد: این یک سبک اداره جامعه و حقی است که به مردم داده شده تا بیایند در تعیین سرنوشتشان شرکت کنند و با هر سلیقه‌ای که دوست دارند، افراد و مجریان دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری را با رأی خودشان انتخاب کنند؛ البته، کار بر مبنای اسلام انجام‌می‌شود.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در تأیید گفته‌های خود اظهار داشت: در وهله اول، این مهم است که ما در انتخابات شرکت کنیم و آن فردی را که نزدیک‌تر به سلیقه و فکر ماست و توانمندی لازم را برای رسیدگی به امور اجرایی و قانون‌گذاری دارد، انتخاب کنیم.

در این باره، عباسی چنین ادامه‌داد: در وهله دوم، مشارکت مردم در انتخابات به‌نوعی تقویت اقتدار ملی به‌حساب می‌آید. پشتوانه این نظام، مردمی هستند که از آن حمایت می‌کنند. از جمله عرصه‌هایی که بوسیله آن می‌توان نشان داد که مردم حامی حکومت هستند، یکی راهپیمایی‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف برگزار شده و مردم در آن‌ها شرکت می‌کنند؛ دیگری انتخابات است. رأی مردم در انتخابات نشانه رأی به نظام و تأیید آن است.

وی همچنین با تأکید بر این نکته که تأیید کف صلاحیت‌ها با شورای نگهبان و سقف صلاحیت‌ها با مردم است، گفت: از میان افرادی که اقل شرایط و صلاحیت‌ها را داشته‌اند و شورای نگهبان آن‌ها را تأیید کرده است، این مردم‌اند که می‌آیند فردی را که بیشترین سنخیت را با آن‌ها دارد، انتخاب می‌کنند.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: همچنین، دشمنان نیز این مشارکت‌ها را دیده و محاسبه می‌کنند. این دشمنان (هم داخلی و هم خارجی)، از مشارکت پایین برداشت عدم همراهی با نظام می‌کنند. به همین دلیل، برای آنکه ما به دشمنان خارجی نشان دهیم که در داخل کشور انسجام وجود دارد، حتماً باید در انتخابات شرکت کنیم.

و در آخر، عباسی در توضیح اهمیت همسویی دولت با مجلس بیان کرد: مجلس باید با دولت نیز برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها همکاری داشته‌باشد. البته باید بحث نظارتی وجود داشته‌باشد، اما در کنار آن همکاری نیز باشد.

وی تأکید کرد: در صورت وجود این همسویی میان مجلس و دولت و همچنین قوه‌قضائیه، دشمن ناامید شده و مردم امیدوار می‌شوند که در حکومت برای حل مشکلات همراهی وجود دارد.

پایان پیام /

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.