سخنگوی اقتصادی دولت: ماهانه 14 هزارتن گوشت قرمز گرم و منجمد وارد می شود

سخنگوی اقتصادی دولت: ماهانه 14 هزارتن گوشت قرمز گرم و منجمد وارد می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش ۰.۷ درصدی تورم در آذرماه گفت: در آذرماه ۰.۷ درصد تورم نسبت به آبان افزایش پیدا کرد که ناشی از مشکلات هزینه‌ای چند قلم کالای خاص در حوزه خوراکی مردم وجود داشت و سهمی که در اختلال در تولید گوشت قرمز منجر شد که افزایش تورم خوراکی ها به بیش از ۴ درصد برسد.

وی همچنین با اشاره به افزایش بیش از ۴ درصدی تورم در خوراکی‌ها، تاکید کرد: این افزایش به خاطر اختلال در گوشت قرمز و برخی اقلام دیگر بود که باعث شد تورم خوراکی ها به بیش از ۴ درصد در آذر برسد.

خاندوزی ادامه داد: کاهش نرخ تورم در صدر پیگیری ها از بانک مرکزی و سایر دستگاه های موثر در افزایش قیمت ها وجود داشته است.

واردات ماهانه ۶ هزارتن گوشت قرمز گرم و ۸ هزار تن گوشت قرمز منجمد

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: رشد ۴.۱ درصدی خوراکی‌ها در آذر ۱۴۰۲ مساله‌ای بود که موجب شد هدف‌گذاری کنترل تورم نسبت به آنچه نظر بانک مرکزی و دولت بود افزایش پیدا کند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرده که بخشی از کسری و ناترازی را از طریق واردات موقت رفع کند. ماهانه ۶ هزار تن گوشت گرم و هشت هزار تن گوشت منجد برای تامین نیاز بازار گوشت قرمز کشور وارد بازار می‌شود تا انشالله این اختلال موضعی در ماه‌های آینده رفع شود.

حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات و پیش بینی پذیری تداوم یافته است

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده با ابجاد انضباط مالی در بخش های مختلف دولت و کنترل نرخ بازار ارز رشد تورم را مهار کرده و فضای اقتصادی کشور را برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر کند.تا امکان رشد مستمر در بخش های مختلف فراهم شود.

وی گفت: آمار و داده های جدیدی که تواسط مرکز آمار و بانک مرکزی منتشر شده موید آن است که حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات و پیش بینی پذیری تداوم یافته است.

دولت در زمینه انعکاس واقعیت ها هیچ ابایی ندارد

وزیر اقتصاد در ادامه در واکنش به برخی از هجمه ها به دولت تاکید کرد: برخی از دوستان رسانه ای مفاهیمی استفاده کردند که اصلا زیبنده عملکرد دولت نیست ار برچسب پوپولیسم به برخی آمارهای مراجع استفاده کردند آن هم توسط دولتی که در حال تحقق رویاهای دولت های قبل است.

وی بیان کرد: دولت در زمینه انعکاس واقعیت ها هیچ ابایی ندارد و خود را برای رفع نقاط ضعف کشور مسئول می‌داند.

یک موسسه ناتراز تا پایان سال تعیین تکلیف می شود

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه گفت: دو موسسه مالی ناتراز تعیین تکلیف شده و یک موسسه دیگر نیز تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: خیلی امیدواریم با ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی امسال و سال آینده شاهد آن باشیم که مساله موسسات ناتراز در اقتصاد کشور تعیین تکلیف شود.

نرخ تضمینی خرید گندم تا پایان هفته آینده اعلام می‌شود

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه نشست خبری خود گفت: نرخ تضمینی خرید گندم چندین نوبت در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی مطرح شده است.

وی تاکید کرد که رایزنی های نهایی از سوی وزیر جهاد کشاورزی انجام شده و تا پایان هفته آینده توسط جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

تکمیل می‌شود…

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.