غربالگری فشارخون و دیابت ۶۱ درصد از جمعیت هدف در خراسان‌شمالی

غربالگری فشارخون و دیابت ۶۱ درصد از جمعیت هدف در خراسان‌شمالی

جواد شاهین‌فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهارکرد: فشار خون و دیابت دو بیماری خاموش هستند که باید آن‌ها را به‌خوبی شناخت.

وی گفت: سیاست وزارت بهداشت آن است که شناسایی، مراقبت، بیمار یابی و پیشگیری را ارتقا دهیم؛ این دو بیماری عوارضی همچون سکته قلبی و مغزی دارد که زندگی فرد را در سنین فعال، با اخلال مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تاکنون درصد غربالگری کل استان ۶۱.۷۴ درصد است، افزود: این طرح هم اکنون در همه شهرستان‌های خراسان‌شمالی بر روی ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت خراسان‌شمالی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون آمار غربالگری فشارخون بالا ودیابت در شهرستان‌های بجنورد ۵۰.۸۶ درصد، شیروان ۶۰ درصد، مانه وسملقان ۶۸.۷۹ درصد، رازوجرگلان ۸۳ درصد، جاجرم ۷۶.۵۷ درصد، فاروج ۷۸.۲۵ درصد، گرمه ۸۲.۲ درصد به ثبت رسیده است.

شاهین‌فر بیان داشت: این پویش برای افراد بالای ۱۸ سال بوده و اقداماتی همچون برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف اجرایی شده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.