نجات محکوم به اعدام از چوبه دار در ایلام

نجات محکوم به اعدام از چوبه دار در ایلام

کمر وطنی عضو ارشد هیات صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با تلاش شبانه‌روزی، ایثار و از خودگذشتگی هیأت صلح و ستاد صبر دادگستری استان یک فقره قتل عمد که ۷ سال پیش در شهرستان دره‌شهر به وقوع پیوست، به سازش ختم شد و متهم از چوبه دار اعدام رهایی یافت.

عضو ارشد هئیت صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام ادامه داد: جلسه صلح و سازش بین خانواده‌های «ز» و «الف»، بوده و دور هم جمع شده‌ایم تا بار دیگر مردانگی و گذشت را که سیره امامان معصوم هست را تحقق ببخشیم.

وطنی با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این ۲ مقوله مهم می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند، خاطرنشان کرد: فرآیند میانجی‌گری یک فرآینده سخت و پیچیده بوده چرا که جامعه هدف که مورد میانجی‌گری قرار می‌گیرند، قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

وی، با تأکید بر اینکه در راستای امر خیر قدم برداشتن، خداوند کمک کار انسان است، خاطرنشان کرد: میانجی‌گری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

وطنی با تاکید بر اینکه لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان‌ها وظیفه دارند.

وی از رئیس کل دادگستری استان ایلام عمران علی‌محمدی و جبار سپهری ریاست توسعه‌ شوراهای حل اختلاف استان ایلام و مجموعه شورای حل اختلاف استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری جهت ایجاد صلح و سازش در بین مردم تشکر و قدردانی کرد و افزود: از هیات صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، آقایان «محمدنبی صداقت»، «محمود جاسمی»، «حسن فرهودی»، «لطیف نوروزی»، «صادق دریکوند» تشکر و قدردانی کرد که شبانه‌روز برای به سرانجام رساندن این مهم تلاش بی‌وقفه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ بهمن ماه سال گذشته یک قاتل محکوم به قصاص با عفو و گذشت اولیای دم در شهرستان آبدانان در آستانه اجرای حکم قصاص زندگی دوباره یافت.

پایان پیام /

منبع: فارس