انجام ۵ عملیات مردم یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

انجام ۵ عملیات مردم یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان رحیم عینی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات عملیات مردم یاری هوانیروز پرداخت و اظهار کرد: در پی تماس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه و همدان خلبانان این پایگاه در کمترین زمان ممکن توانستند پنج مصدوم را به ترتیب به بیمارستان‌های بعثت در استان همدان و طالقانی در استان کرمانشاه منتقل کنند.

وی افزود: این مصدومان به علت‌های سکته قلبی، ۲ مورد تصادف رانندگی، سانحه ناشی از قطع عضو و سقوط از ارتفاع از شهرستان‌های تویسرکان، فامنین، روستای کرفت ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب امداد رسانی شده است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارند.

عینی تاکید کرد: اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

وی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

منبع: مهر