تأثیر شگفت‌انگیز ورزش‌های هوازی بر سلامتی بدن

تأثیر شگفت‌انگیز ورزش‌های هوازی بر سلامتی بدن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یکی از مشکلات که امروز متأسفانه در افراد به خصوص خانم‌ها دیده می‌شود به دلیل فقر حرکتی، سبک زندگی، کم تحرکی یا بی‌تحرک مسئله مهم پوکی استخوان است، البته تغدیه ناسالم هم در این رابطه نباید نادیده گرفت.

بسیاری از کارشناسان ورزشی و پزشکان متخصص معتقدند برای حل مشکل تراکم استخوان و دور شدن از پوکی استخوان می‌توانید ورزش را در برنامه خود داشته باشید.

ورزش کردن مداوم سبب تناسب اندام و سلامت قلب و عروق می‌شود و تا حدودی به سهم خود مشکل تراکم استخوان را حل می‌کند.

تورج خدیری پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در این رابطه، می‌گوید: کارشناسان معتقدند که انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط و ۷۵ دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

وی ادامه داد: ورزش‌های هوازی(پیاده‌روی، طناب‌زنی، شنا کردن، دوچرخه ثابت و…) علاوه بر اینکه فواید بسیار زیادی دارند، ورزش‌های در دسترس ارزان قیمت برای افراد یک خانواده از بزرگسالان گرفته تا بچه‌ها، است.

این پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از فواید ورزش هوازی برسلامت قلبی و عروق گفت و افزود: ورزش‌های هوازی علاوه بر اینکه استقامت عضله قلب را بالا ببرد و به سلامت قلب کمک می‌کنند، سبب کاهش فشار خون و تنظیم قند خون می‌شود و از طریق تنظیم سطح انسولین بدن و همچنین کاهش مقاومت انسولینی بدن در تنظیم قند خون حتی پیشگیری از ابتلا به دیابت تیپ ۲ هم نقش دارد.

وی اضافه کرد: ورزش‌های هوازی در کاهش علایم اسم، کاهش دردها و خطرات اسکلتی، افزایش کیفیت خواب، تنظیم وزن بدن از طریق تنظیم سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت تحلیل مغز و افزایش خلق افراد از دیگر فواید ورزش هوازی است.

خدیری در ادامه اشاره‌ای به تأثیر ورزش بر کنترل اضطراب و استرس داشت و افزود: اضطراب و استرس از جمله موضوعاتی است که تقریبا اکثر افراد جامع با آن مواجه هستند؛ نبود آرمش می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را از نظر روحی و جسمی برای فرد ایجاد کند و همچنین زندگی اجتماعی فرد را نیز با مشکل ایجاد کند.

وی به مشکلات خواب در پی عدم داشتن آرامش ذهنی اشاره کرد و گفت: مشکلات خواب سبب کاهش تمرکز در طی روز و افزایش مشکلات اضطرابی دیگری خواهد شد که در کنار انواع روش‌های درمانی که در پزشکی امروز وجود دارد ورزش می‌تواند اثرات شایان توجهی در زندگی فرد داشته و کمک بسیار خوبی برای ایجاد آرامش کند؛ ورزش از طریق تولید آندورفین‌ها سبب کیفیت خواب، ایجاد آرامش، حفظ رضایتمندی و شادی در فرد می‌شود.

خدیری خاطرنشان کرد: ورزش‌های منظم می‌تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهند و سبب بهبود وضعیت خلقی فرد شوند و علایم اضطراب و افسردگی را نیز کاهش دهند که همگی فاکتورهای بسیار مهمی در ایجاد آرامش به حساب می‌آید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.