دبیر ستاد انتخابات: در حال رفع مشکل پوشش مخابراتی شعب هستیم

دبیر ستاد انتخابات: در حال رفع مشکل پوشش مخابراتی شعب هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن اسلامی صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: قانون انتخابات امسال تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته داشته که از جمله فراهم شدن امکان رای دادن با مدارک پنجگانه است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در انتخابات پیشرو رای دهندگان می‌توانند با ارائه شناسنامه و یا کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه یا پاسپورت رای بدهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای فراهم سازی بستر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای ایجاد شعب سیار در روستاها به صورت جدی در دستور کار است که تدابیر لازم اندیشیده شده است.

اسلامی با بیان اینکه فراهم سازی بستر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌ها با تامین زیرساخت‌ها در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ۵ هزار نقطه صعب العبور در کشور وجود دارد که ۱۹۰۰ نقطه فاقد پوشش اینترنت است که دولت تمام سعی خود را به کار گرفته این نقاط را بر طرف کندو وزیر ارتباطات به شدت به دنبال رفع این نقیصه است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ حوزه فرکانس تصویری محلی در انتخابات فراهم خواهد شد تا براساس آن نامزدها برنامه های خود را در استودیویی ضبط و پخش کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور از همکاری ۷۵۰ هزار نفر با ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: یک فرصت ۵۸ روزه تا انتخابات باقی مانده و وزارت کشور اولویت خود را برگزاری هرچه بهتر انتخابات قرار داده است.

اسلامی ادامه داد: یک هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در کشور وجود دارد که لازم است عوامل اجرایی شعب در انتخاب آنها نهایت دقت عمل و دقت را مدنظر قرار دهد.

وی از توزیع تعرفه‌ها بر اساس جدول زمانبندی بین استان‌ها خبر داد و گفت: دو تعرفه خبرگان و مجلس به یک تعرفه تبدیل شده که قسمت بالایی تعرفه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و قسمت پایینی آن مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری است

وی با اشاره به اینکه از مجموع کرسی‌های مجلس ۱۷۴ حوزه تک کرسی هستند و باقی حوزه ها تعدد کرسی دارند، گفت: طبق قانون یک روز قبل انتخابات شعب استقرار خواهند شد.

وی از رونمایی سامانه شفافیت مالی خبر داد و اظهار کرد: قانون شفافیت مالی نامزدها در این دوره اعمال و تمامی فرآیندهای مالی ثبت می‌شود، همچنین بر اساس قانون سقف مالی هر حوزه انتخابیه تعیین و به فرماندارها ابلاغ می‌شود و نباید بیشتر از این سقف هزینه شود.

به گفته وی بر اساس اعلام شورای نظارت آخر شب ۱۵ دیماه لیست نهایی نامزدها ارائه و به فرمانداری ها ابلاغ می‌شود و امکان اعلام اعتراض نامزدها از ۱۷ تا ۱۹ دیماه میسر است.

پایان پیام

منبع: فارس