موسسه Counterpoint گزارش فروش گوشی‌های هوشمند برتر در سال 2023 را منتشر کرد

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research گزارش تحلیلی خود از بازار گوشی‌های هوشمند برتر در سال 2023 را منتشر کرد. بررسی‌های انجام شده توسط این موسسه بر پایه نتایج اولیه 3 ماهه چهارم سال 2023 نشان می‌دهند که در سال میلادی گذشته، فروش گوشی‌های موبایل با قیمت‌گذاری بیش از 600 دلار 6 درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که پیش‌بینی‌ قبلی از روند نزولی کلی در بازار گوشی‌های هوشمند حکایت داشت. به گفته تحلیل‌گران در حال حاضر 24 درصد از کل گوشی‌های هوشمند در طیف مدل‌های پریمیوم و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. این طیف از گوشی‌ها در حال گسترش در بازارهای نوظهور هستند.

به گفته یک تحلیل‌گر ارشد با نام وارون میشرا، اکنون مصرف‌کنندگان تمایل دارند تا بابت دستگاهی با کیفیت بالا که برای مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده باشد؛ هزینه بیش‌تری را پرداخت نمایند.

اپل با 4 برابر فروش بیش‌تر نسبت به سامسونگ کماکان رهبر بلامنازع بازار در این بخش به‌شمار رفته و برند کره‌ای نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. سامسونگ به لطف فروش موفق سری گلکسی S23 و دستگاه‌های تاشو خود توانسته این فاصله را تا حدی کاهش دهد. همچنین هواوی با فروش گوشی‌های سری میت 60 در چین، عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده است.

رشد بازار گوشی‌های گران‌قیمت از فروش بالای این دستگاه‌ها در بازارهای چین، اروپای غربی، هندوستان و منطقه خاورمیانه ناشی شده است.

موسسه Counterpoint خاطرنشان کرده که کشورهای منطقه آمریکای لاتین، چین و هندوستان احتمالا شاهد ثبت رکورد جدیدی برای فروش گوشی‌های گران‌قیمت خواهند بود. هندوستان سریع‌ترین بازار در حال رشد در سطح جهان محسوب می‌شود.

این رشد عمدتا مدیون مدل‌های فوق پریمیوم بازار با برچسب قیمتی 1000 دلار یا بیش‌تر است. انتظار می‌رود که این روند برای آینده نزدیک نیز تداوم داشته باشد و فروش دستگاه‌های گران‌قیمت از روند کلی حاکم بر بازار گوشی‌های هوشمند پیشی بگیرد.

نوشته موسسه Counterpoint گزارش فروش گوشی‌های هوشمند برتر در سال 2023 را منتشر کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.