رسانه سعودی: ترور صالح العاروری درگیری‌ها را وارد مرحله نامعلومی می‌کند

رسانه سعودی: ترور صالح العاروری درگیری‌ها را وارد مرحله نامعلومی می‌کند – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه سعودی در واکنش به ترور شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که ترور العاروری ما را وارد مرحله جدیدی از درگیری‌ها می‌کند که نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه پایان خواهد یافت.

روزنامه الریاض عربستان در گزارش خود در این زمینه تاکید کرد، تنها 2 روز از آغاز سال جدید گذشته بود که ماشین جنگی اسرائیل با انجام عملیات ترور در داخل لبنان به شکل شدیدی به راه افتاد. حتی اگر اسرائیل رسما اعتراف نکند که این ترور را انجام داده است، انگشت اتهام منحصرا متوجه آن است. این عملیات تروریستی با پیامدهای بسیار وخیمی همراه خواهد بود و منجر به گسترش درگیری‌ها در منطقه و پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌گردد.

این رسانه سعودی افزود، عملیات تروریستی که در ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد موجب گشت تا رسیدن به راه‌حلی جهت توقف جنگ غزه بسیار دشوارتر شود و می‌توان گفت دست کم در زمان کنونی رسیدن به چنین راهکاری بعید است. با این ترور هر تلاشی برای یافتن راه حلی جهت آتش‌بس بیهوده خواهد بود و اوضاع به سمت تشدید تنش‌های نظامی پیش می‌رود و تعداد بیشتری از غیرنظامیان قربانی خواهند شد. تاکنون تعداد غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی که در حملات اسرائیل به غزه قتل عام شده‌اند به 22 هزار نفر رسیده و بدون شک تعداد آن‌ها در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

واکنش قسام به شهادت العاروری: مقاومت قدرتمندتر از قبل ادامه خواهد یافت/ دشمن بهای تجاوزاتش را می‌پردازدرژیم صهیونیستی بعد از جنایت ترور العاروری به حال آماده باش در آمد

بر اساس این گزارش، با توجه به تحولات سریعی که درحال وقوع است بدون شک موج عملیات‌های خشونت‌آمیز تشدید می‌شود. روشن است که مقامات سیاسی اسرائیلی می‌خواهند وضعیت به همین منوال ادامه پیداکند؛ چرا که به نفع آنهاست و می‌توانند از مواضع ضعیف و سست بین‌المللی در قبال تجاوزات به غزه سوءاستفاده و جنگ را طولانی‌تر کنند و در نتیجه غیرنظامیان بیشتری در غزه قربانی شوند.

روزنامه الریاض سعودی افزود، همچنین در این شرایط، اسرائیل راحت‌تر می‌تواند به هیچ درخواستی درباره توقف جنگ پاسخ ندهد؛ حتی برای یک دوره موقت. درواقع اسرائیل خودش را بالاتر از همه قوانین و هنجارها و معاهدات بین‌المللی می‌داند و هیچ یک از آنها را به رسمیت نمی‌شناسد. همین مسئله موجب شده تا راهکارهای سیاسی برای توقف جنگ، غیرقابل تحقق باشد. مقامات سیاسی اسرائیلی اهدافی در جنگ دارند که با وجود اینکه می‌دانند قابل تحقق نیست بازهم اصرار به ادامه این جنگ دارند.

در پایان گزارش این رسانه سعودی آمده است، اسرائیلی‌ها علاوه بر کشتار تعداد بیشتری از فلسطینی‌ها می‌خواهند این مردم را آواره و آنها را از سرزمین خودشان به سمت کشورهای دیگر منتقل کنند. این اقدام مغایر با همه ارزش‌های انسانی بوده و همه قوانین مرتبط با این موضوع را زیر پا می‌گذارد. بعد از عملیات تروری که در ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد وارد مرحله‌ای جدید از درگیری می‌شویم که نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه قرار است به پایان برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.