مصرف برق در خوزستان ‎ ۴درصد افزایش داشته است

مصرف برق در خوزستان ‎ ۴درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز شادفر درباره جزئیات این خبر بیان کرد: در تیرماه سال جاری پنج هزار و ۹۰۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار برق تولیدی، ۴۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین از سه هزار و ۴۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خوزستان، ۵۴ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۶ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در تیرماه امسال انرژی مصرفی با پنج هزار و ۷۱۴ گیگاوات ساعت نسبت به مدت مشابه در سال قبل چهار درصد افزایش داشته و پیک مصرف با مصرف هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات نسبت به پیک بار تیر ماه سال قبل، سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.