کشتیرانی جمهوری اسلامی ناوگان جاده‌ای اختصاصی تشکیل می‌دهد

دریافت کامیون برای اجاره به شرط تملیک

کشتیرانی در این مرحله، ۱۵۰ دستگاه کامیون‌کشنده دانگ‌فنگ ۵۲۰ KX را از شرکت سایپادیزل خریداری کرده تا در اختیار متقاضیان قرار دهد، اما هدف نهایی آن خرید یک‌هزار دستگاه کشنده است

گروه کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران در نظر دارد با تکمیل زنجیره لجستیک حمل‌ونقلی خود محمولات وارداتی و ترانزیتی را به‌وسیله کامیون‌های کشنده تحت‌مالکیت خود حمل کند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی، در جلسه توجیهی متقاضیان خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: «گروه کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران در نظر دارد زنجیره لجستیک حمل‌ونقلی خود را تکمیل کرده است و محمولات وارداتی و ترانزیتی را که پیش از این تنها با استفاده از ریل و از سوی شرکت حمل‌ونقل ترکیبی این شرکت حمل می‌شد را به وسیله کامیون‌های کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.»

علی سالمی‌زاده ادامه داد: «در این مرحله از فعالیت، ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده دانگ‌فنگ 520 KX را از شرکت سایپادیزل خریداری کرده‌ایم.»

اخذ کارت هوشمند برای کامیون‌های ناوگان کشتیرانی

سالمی‌زاده اظهار داشت: «این کامیون‌ها با تمامی ضمانت‌هایی که یک کشنده و کامیون می‌تواند داشته باشد، خریداری شده‌اند. به علاوه این‌که اخذ کارت هوشمند کامیون نیز ازجمله اقدامات در حال انجام است که امیدواریم طی چند روز آینده این مهم نیز به نتیجه برسد.»

وی ضمن اشاره به تجربه سی‌ساله خود در حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: «با شرایط رانندگان و کامیون‌داران به‌خوبی آشنا هستیم و دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها را به خوبی شناسایی کرده‌ و به همین دلیل، تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌های قابل‌پیش‌بینی را در جلسات هماهنگی مورد بحث قرار داده‌ایم و با تلاش و پشتیبانی همدلانه هیات‌مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخصوص شرایط پرداخت، تلاش داریم که بهترین وضعیت را برای کامیون‌داران و صاحبان آینده حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر بگیریم.»

اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی برای کامیون‌داران

این مقام مسئول با بیان این‌که هدف گروه کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران، ایجاد شرایط اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی در آینده برای کامیون‌داران و بهره‌برداری از این موضوع برای اهداف توسعه‌ای شرکت است، یکی از مهم‌ترین امتیازات همکاری رانندگان در این پروژه را شرایط بسیار خوب قرارداد دانست و اظهار کرد: «گروه کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران، وجود بار برای رانندگان طرف قرارداد خود را تضمین می‌کند و بر خلاف شرکت‌های لیزینگی که تنها به دنبال دریافت اقساط ماهانه خود هستند، زمینه کسب درآمدی تضمین شده را برای رانندگان فراهم ساخته است.»

وی پایین‌ترین درآمد پیش‌بینی‌شده هر کامیون‌کشنده را بر اساس چهار سفر یک‌طرفه در ماه حدود ۱۳۰میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: «این درحالی است که بیشتر بارهای گروه کشتیرانی به‌صورت کانتینری و دو سر بار است که درآمد بسیار بیشتری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت. همچنین این پیش‌بینی را نیز داشته‌ایم که اگر در مقطعی بار گروه کشتیرانی در دسترس نبود، کامیون‌ها به حمل بار دیگر شرکت‌ها بپردازند.»

تسهیلات بالای ۵میلیاردتومان برای کشنده‌ها

سالمی‌زاده همچنین اعلام کرد: «موضوع دیگر، ایجاد سقف بودجه‌ای تسهیلات بیش از ۵میلیارد تومان برای کشنده‌هاست که بالاتر از معمول تسهیلات سایر کامیون‌ها در بازار است.»

وی افزود: «درحال‌حاضر پیش‌پرداخت سه نوع کشنده دانگ‌فنگ شامل کفی سه‌محور، تیغه کانتینربر سه‌محور و چادری پنج‌کشو سه‌محور که همه تولیدشده در شرکت‌های داخلی هستند، به تعداد ۱۵۰دستگاه انجام شده و قرارداد خرید کفی لبه‌دار سه‌محور SAF نیز در دستور کار است.»

وی با بیان این‌که هدف کشتیرانی خرید یک‌هزار دستگاه کشنده است، افزود: «همچنین در جهت طرح دولت در قالب خرید کامیون‌های وارداتی امیدواریم در آینده کشتیرانی نیز بتواند گام‌های بیشتری بردارد.»

این مقام مسئول در کشتیرانی تصریح کرد: «هزینه پرداخت‌شده درخصوص انباشت سرمایه برای شرکت نخواهد بود و پرداخت‌ها در قالب خرید سری مجدد کامیون صورت خواهد گرفت.»

وی درخصوص نحوه پرداخت اقساط گفت: «اقساط کامیون‌ها به‌صورت ماهانه ۸۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پس از پایان اقساط، کامیون‌داران می‌توانند دستگاه‌ها را در تملک خود داشته باشند. همچنین درخصوص پرداخت اقساط شرایط قابل تغییر و جابه‌جایی به اقساط بیشتر یا کمتر ممکن خواهد بود.»

سالمی‌زاده با بیان این‌که مسیر تردد کامیون‌ها درحال‌حاضر بیشتر در مسیر بندرعباس است، افزود: «مسیر تردد در داخل و خارج از کشور و به‌صورت ترانزیت ممکن است وجود داشته باشد. اما امیدواریم که در آینده، با توسعه مسیر چابهار مسیر جدیدی نیز ایجاد شود. همچنین تعرفه‌های باری کشتیرانی با لیست تعرفه‌های وزارت راه هیچ تفاوتی ندارد و هیچ‌گونه محدودیتی نیز در قبال بار وجود ندارد.»

پیوستن کامیون‌داران کارآزموده و باتجربه به گروه کشتیرانی

در این مراسم، رئیس هیات‌مدیره شرکت تامین نیرو کشتیرانی نیز با بیان این‌که رانندگان و متقاضیان امروز، صاحبان و تامین‌کنندگان آینده شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای گروه کشتیرانی (بهارران) هستند، ضمن ابراز خشنودی از پیوستن تیم کارآزموده و باتجربه کامیون‌داران به گروه کشتیرانی، به معرفی الزامات و شرایط کار در گروه کشتیرانی پرداخت.

فرشید فرید تصریح کرد: «کشتیرانی درصدد ایجاد تناسب میان درآمد و سنوات کامیون‌داران خواهد بود. همچنین رانندگان از بیمه تأمین اجتماعی برحسب کارکرد، بیمه بار و بیمه درمانی تکمیلی نیز برخوردارند.»

لازم به ذکر است؛ کشنده‌ها یک روز پس از پرداخت اولین مبلغ قابل استفاده خواهند بود. همچنین در پایان این جلسه دغدغه‌ها و مسائل کامیون‌داران متقاضی در قالب پرسش‌وپاسخ مطرح شد.

منبع: دنیای خودرو

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.