کامبک روابط تجاری ایران و ایتالیا

کامبک روابط تجاری ایران و ایتالیا

اکوایران: چرا ایتالیا از فهرست کشورهای طرف تجاری با ایران خارج شد؟ حذف ایتالیا از فهرست شرکای تجاری ایران در حالی صورت گرفته که این کشور همواره در میان شرکای اول تجاری ایران قرار داشته است. رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا تحریم و سخت شدن مبادلات پولی را دلیل کاهش مبادلات تجاری دو کشور می‌داند، اما به بهبود روابط تجاری دو کشور اعتماد دارد.

کامبک روابط تجاری ایران و ایتالیا

به گزارش اکوایران؛ ایتالیا را می‌توان یکی از شرکای اصلی تجاری ایران در سال‌های نه چندان دور دانست، بطوریکه به گفته احمد پور فلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا بستر بسیاری از صنایع از جمله پوشاک، صنایع غدایی، فولاد، چرم و … از طریق این کشور در این ایجاد شده اما در سال‌های اخیر این با وجود حضور انگشت شمار سرمایه‌گذاران در کشور هنوز تعداد پیمانکاران ایتالیایی در کشور قابل توجه است.

اما چه عواملی موجب کوچ تجار ایتالیایی و کاهش مناسبات میان ایران و ایتالیا را به همراه داشت، در این خصوص رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا به اتاق بازارگانی ایران می گوید: تحریم و قطع ارتباط بانکی، تجارت ایران و ایتالیا با مشکل مواجه شد و این امر موجب شد تا این کشور از میان شرکای تجاری اصلی با ایران خارج شود.

با وجود مشکلاتی که در روابط تجاری دو کشور به وجود آمده است رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا معتقد است با وجود تحریم و قطع ارتباط بانکی، تجارت ایران و ایتالیا در شش‌ماهه امسال از یک میلیارد یورو عبور خواهد کرد که البته نسبت به رکوردهای قبل از تحریم کمتر است

در همین رابطه:

  • فاصله یک‌ماهه کسب‌وکارهای ایرانی تا هوش مصنوعی
  • چگونه تحریم‌های آمریکا به ابزاری علیه خودش بدل می‌شود؟
  • ترس از انتقام؛ بلاتکلیفی نفت خام توقیفی ایران در سواحل تگزاس

منبع: اکوایران