مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

همشهری‌انلاین نوشت: تنها چند ماه پس از رونمایی رسمی سیتروئن از کمپر الهام گرفته از مدل کلاسیک خود، یک ون کمپر دیگر سیتروئن برای استفاده‌های خیابانی رونمایی می‌شود.

همکاری یک شرکت آلمانی و یک سازنده کیت ایتالیایی تولد این ون کمپر برقی را رقم زد.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

این کمپر جدید از سیتروئن ۲ CV Fourgonnette الهام گرفته شده تا برخی از ویژگی‌های قدیمی رانندگی را در عصر خودرو‌های برقی نمایان کند.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

سیتروئنی که در ایران به نام ژیان شناخته می‌شد، درواقع یک هاچ بک ۴در با سقف جمع شونده در سال ۱۹۴۸ میلادی برای اولین بار عرضه شد.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

مدل ۲ CV AU اولین تنه زدن سیتروئن به یک ون نبود، اما اولین خودرویی بود که دیفرانسیل جلو و ظاهری متفاوت داشت.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

برلینگو امروزی از نظر فنی جانشین ۲ CV AU است، اما به لطف طراحی مدرن‌تر و یکپارچه ون، چندان شبیه اجداد دوگانه خود نیست.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

شرکت ایتالیایی کازلانی تمام تلاش خود را کرده است تا با کیت بدنه برلینگو، مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو گرد، کاپوت زیباتر و پانل‌های در‌های جانبی و عقب موج‌دار مشخص، برخی از ویژگی‌های اصلی ۲ CV AU را بازگرداند.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

این ون از یکی از طرح‌های کف وانت مینی کمپری استفاده می‌کند که شرکت آلمانی Vanderer آن را در مدل e-Berlingos هم ارائه می‌کند.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

پکیج One با تمرکز روی عقب Vanderer یک سالن غذاخوری/تخت‌خواب قابل تبدیل چند ماژول با فضای آشپزخانه داخلی/خارج کشویی را با هم ترکیب کرده است. این ماژول شامل یک اجاق گاز القایی داخلی، قسمت آماده سازی بیرونی با اجاق گاز ثانویه، سینک، یخچال و میز ناهار خوری داخلی تاشو است.

مینی‌ون ژیان در خیابان تنها چند ماه پس از رونمایی!/ عکس

سقف پاپ‌آپ ظرفیت خواب مینی کمپر ۴۷۵ سانتی متری را دو برابر می‌کند تا ۴ سرنشین را در خود جای دهد.

ماژول‌های Vanderer به خوبی پشت ردیف دوم e-Berlingo XL فرو می‌روند و فضایی را برای حداکثر ۵ نفر در حال سواری فراهم می‌کنند.

آن‌ها همچنین به راحتی فضای خالی را برای ۲ صندلی اضافی یا بار اضافی حذف می‌کنند و به ون پایه اجازه می‌دهند نقش خود را به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی روزمره حفظ کند.

ماه گذشته، سیتروئن یک e-Berlingo به روز شده را با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی LFP عرضه کرد که تا ۳۲۰ کیلومتر برد دارد و نسبت به e-Berlingo قدیمی‌تر با حداکثر برد ۲۸۵ کیلومتر بهبود یافته است.

آنطور که گفته می‌شود این ون کمپر برقی نوستالژیک فقط در ۲۰۰ دستگاه عرضه می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

  • بیشتر بخوانید:

  • جنگنده سوئدی ورق را در جنگ اوکراین برخواهد گرداند؟/ عکس

  • ما دایناسورها را می‌شناختیم؛ پیش از آن زمانی که تصورش را بکنید!

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.