برانکو برای درویش در نقش آنچلوتی برای پرز!

طرفداری | برانکو به دلایل زیادی می‌تواند فرشته نجات مدیرعامل پرسپولیس باشد.

رضا درویش روزهایی نه‌چندان دور مدیر محبوب هواداران پرسپولیس بود، اما خیلی زود جایگاه خود را نزد طرفداران تیم سرخ‌پوش پایتخت از دست داد. ناکامی در جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی به‌ویژه مهاجم تراز اولی که بتواند جای خالی یورگن لوکادیا را پر کند، درویش را در تیررس انتقادات قرار داد. رفته رفته رابطه او با یحیی گل محمدی نیز تیره و تار شد؛ تا جایی که سرمربی سرخ‌پوشان تنها چند ماه پس از کسب سه‌گانه داخلی و در حالی که تیمش تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله داشت، تصمیم گرفت استعفایی واقعی کرده و نیمکت پرسپولیس را ترک کند.

در حال حاضر برانکو ایوانکوویچ جدی‌ترین گزینه جانشینی گل محمدی محسوب می‌شود؛ مربی موفق کروات که از محبوبیت خیره‌کننده‌ای میان هواداران پرسپولیس برخوردار است. او هرچند تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم ملی عمان قرارداد دارد، اما پالس‌های مثبتی فرستاده و اگر مشکل مالیاتی‌اش حل شود، جدی‌ترین و محبوب‌ترین گزینه مدیریت پرسپولیس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

گزینه اول جانشینی یحیی گل محمدی؛ برانکو / استعلام پرسپولیس از اداره مالیات

گزینه های جانشینی یحیی گل محمدی؛ ده سرمربی خارجی!

برانکو به دلایل بسیاری می‌تواند هم پرسپولیس و هم رضا درویش را از زیر فشار شدید خارج کند؛ شبیه به پارامترهایی که سبب شد فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید، قرارداد کارلو آنچلوتی را برای دو سال دیگر تمدید کند. برانکو در زمان حضور در پرسپولیس هم بازی‌های دلچسبی ارائه کرد و هم نتایج قابل توجهی گرفت؛ سه قهرمانی در لیگ، سه‌گانه داخلی و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با وجود پنجره بسته، خاطرات خوشی از او در ذهن هواداران ساخته است. او خلاف یحیی گل محمدی، چندان اعتراضی در قبال مشکلات نکرده و در سخت‌ترین روزها نیز لب به گلایه باز نمی‌کرد. همچنین برانکو تسلط خوبی روی رختکن داشت و کمتر خبری از درگیری‌های داخلی در اردوی پرسپولیس شنیده می‌شد.

او در زمانی که پرسپولیس با محدودیت روبه‌رو بود، توانست مدیریت خوبی داشته باشد و با همان ترکیب ناقص به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد؛ روزی که سیامک نعمتی و امید عالیشاه به دلیل محرومیت و مصدومیت غایب بودند و بازیکنی مانند آدام همتی در ترکیب اصلی قرار گرفت. همچنین برخی از منتقدان معتقد هستند کمتر بازیکنی زیر نظر یحیی گل محمدی، پیشرفت محسوسی داشته، ولی برانکو بیشترین بهره را از بازیکنان می‌برد و بهترین بازی را از آنها می‌گرفت.

از سوی دیگر برانکو به خوبی مدیران ایرانی و بدقولی‌های مکرر آنها را می‌شناسد، به همین دلیل احتمالا خبری از اعتراض، شکایت و حتی ترک ایران به دلیل تأخیر در پرداخت نخواهد بود، بنابراین شاید برانکو بهترین گزینه برای نجات درویش و البته بازگشت پرسپولیس به روزهای خوش باشد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.